Vill ni att jag ska mörda ett barn nu också?


Vem som helst ska få ha en BLOGG utan att man ska behöva stå ut med idioter som du!
Bara för jag har blogg, betyder det inte att man kan säga vad man vill till mig! Om jag går ut på gatan och någon ropar något dumt, ska jag skylla mig själv för jag går ut? Ska jag stanna hemma för att slippa höra det?!
Det är inte jag som verkar behöva socialtjänsten, det är du.
"Gör abort ,skit unge", herregud nu blir jag förbannad!

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Zandra

Bry dig inte om den idioten :)

2010-09-13 @ 15:07:44
URL: http://zandravonhelvete.blogg.se/
Postat av: victoria

Försök att inte bry dig om idioterna som kommenterar dumma saker till dig. Du är en otroligt stark människa, vissa förstår inte det. Det är starkt av dig att behålla ditt barn som 14 år, det är starkt av dig att dela med dig av ditt liv på en blogg. Visst jag tycker också det är för tidigt att få barn när man är 14, men gjort är gjort och jag tycker absolut att du gjorde rätt som behöll barnet. Allt går om man vill, har du bestämt dig för att klara detta kommer du att göra det, och jag tror på och stöttar dig i det beslutet!



När skulle du på ultraljud och se vilket kön bebisen har? :)



All lycka till dig! Kram <3

2010-09-13 @ 15:09:17
Postat av: sofia linnea - mamma till Mio

härligt!



Alltså ta inte åt dig av alla idioter som kommenterar, man får alltid höra nått när man är ung mamma...



jo bara bra med mig, som du säkert såg så har jag fotat massa bilder på Mio ;)

Vad har du för dig då, o hur går det med magen?

2010-09-13 @ 15:11:45
URL: http://sossomarkskog.blogg.se/
Postat av: eemmaaj - saveu ♥

alltså, jag tycker också att det är fel att behålla ett barn när man är 14 år gammal. Du kanske skulle tänka lite längre. Det spelar ingen roll om du skulle vara mogen för din ålder. 14 år är oavsett mognad ALLDELES för ungt. Du har knappt börjat ditt liv, och du kommer aldrig kunna ge ditt barn ett sånt liv som barnet faktiskt förtjänar. Säger dock inte att barnet kommer få en dålig uppväxt, så behöver det inte bli. Men det är inget bra beslut, varken för dig eller för barnet. Så rätt självklart att du kommer gå en massa negativa kommentarer. dock borde avsändaren våga stå för vem den är.

2010-09-13 @ 15:18:17
URL: http://saveu.blogg.se/
Postat av: Suck!

MEN HERREGUD!!! Hoppas du inte tar åt dig!! Nej jag tycker inte man ska skaffa barn när man är 14år och blir man gravid kanske det är bäst att göra abort om man inte har det bra ställt MEN nu visste du ju inget.. Jag menar vad skulle du ha gjort? Nu är det ju bara att göra de bästa av saken, vilket det ser ut som att du gör!!



Så till alla er som gnäller och klagar. Vad är det för fel på er?? Läs inte om de är så jävla störande.. Undra vilka det är som är omogna egentligen??



Lycka till! Och sätt bebisen ALLTID i första hand :) Kram

2010-09-13 @ 15:38:23
Postat av: Rebecca

Grejen är att du nu lagt upp en blogg, vilket gör dig till en offentlig människa, och då FÅR folk kritisera dig. Sättet de säger det på är dock inte rätt. Att använda ord som "skitunge" tyder ju inte på så mycket mognad hos personen i fråga heller.



Sanningen är att du är ung, men vad ska du göra åt det? Det kommer bli tufft eftersom du är ung, men var var alternativen? Antingen skulle du fått gå igenom en sen abort, vilket är mycket lättare sagt än gjort (och vecka 20 är för sent för mig... oavsett ålder på mamman). Dessa människor bör också göra research om adoption är i Sverige. Att det inte alls är som i USA där man själv kan välja vem som adopterar barnet. O nej.



Tycker du gör bra nu i att acceptera situationen, och göra det bästa av det.



Om du läser på ellamaries blogg, så kan du se att även hon fått stå ut med dessa kommentarer. Allt du kan göra är att låta de rinna av dig. Bry dig inte om dem. Deras utbrott är irrationella, för vad har de gjort för att ändra situationen? De hetsar upp sig och kallar namn...



Och dess människor tror att de är "vuxna". Att vara vuxen är tyvärr ingen ålder, de är en mognadsgrad. Och denna människan var inte vuxen, heller...



Herregud.

2010-09-13 @ 16:06:11
URL: http://subsisting.blog.com
Postat av: Karin :)

Shit, alltså jag tycker så synd om dig som ska behöva ta emot sånna här kommentarer... Helt j*vla sjukt är det. Du ska absolut inte ta åt dig...

Ja, ja, lycka till med allt i alla fall. :)

2010-09-13 @ 16:16:56
URL: http://karinwikingsson.blogg.se/
Postat av: Klara

Ibland händer det bara att ett barn blir till, oavsett om man är mogen för det eller inte. Vem är egentligen mogen? När barnet är här blir man en mamma, och man mognar. Jag är 23 år och väntar barn men vem säger att jag kommer bli en bättre mamma än du?

Huvudsaken du kommer ge ditt barn all den kärlek och trygghet du bara kan. Jag tror du kommer fixa det galant! Så lägg inte din energi på att bli arg för idiotiska kommentarer. Situationen är ju som den är, som varför håller folk på att ödsla tid på att säga att du borde gjort si eller så. Det är för sent nu. Därför tycker jag att alla istället borde stötta dig! :)



Ta hand om dig och lycka till!

2010-09-13 @ 16:20:07
Postat av: Jennifer

Det finns inget fel i att behålla ett barn!

Jag skulle aldrig i mitt liv göra abort! HERREGUD!

Du har helt rätt, man ska kunna ha en blogg utan att folk skriver dumma saker!

Jag önskar dig all lycka till!!

P.S blir du mammaledig från skolan ? :)

KRAM

2010-09-13 @ 16:45:56
Postat av: Anonym

håller helt med den som kommenterade, smart sagt. jag menar herregud, fjorton år. ditt barn kommer ju fan vara mer som en docka för dig. din mamma/pappa som kommer få betala allt ju, du kan ju inte försörja det själv.

2010-09-13 @ 17:10:47
Postat av: Emma

asså jag tycker nt att du ska bry dej om den idioten, hon/han är säkert bara avansjuk, omogen o uttråkad. jag skulle heller inte göra abort, skulle få jävligt dåligt samvete då:( den som skrev kommenteren känner ju dej nt äns så då kan den ju inte veta om du e redo för ett barn! och vad spelar de för roll om du har en helt öppen blogg du ska ändå inte behöva ta den skiten som dom skriver!

Puss<3

2010-09-13 @ 17:11:54
URL: http://roosatuggummi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Han har rätt, men han/hon hade kunnat säga det betydligt smidigare.

2010-09-13 @ 17:18:40
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men snälla, håll bara käften allihop som är här för att klaga.. Hon kommer garanterat göra så gott hon kan, och hon har även en mamma som hjälper henne.. Hon gör precis som hon vill och känner, ni behöver inte komma med skit kommentarer att ungen kommer få en dålig uppväxt, för det kommer den verkligen inte få. Håll era hemska kommentarer för er själva istället, förstår ni inte att hon också har ett hjärta och kan bli jävligt sårad, vad kan hon göra egentligen? Hon visste ju inte att hon var gravid förrän det var försent!

2010-09-13 @ 17:23:15
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/
Postat av: ung mamma med barn

2010-09-13 @ 17:31:12
Postat av: ung mamma med barn

jag är 18 år har en son på 3 unga härliga år, alltså födde jag han när ja va 15. jag ångrar inte för en sek nu att jag inte har honom men jag önskar att när ja fick reda på det hade tänkt annorlunda. gjort en abort och kunna leva ut mig ungdom tillfullo. du kankse ska tänka om? adoption är ett bra allternativ.

2010-09-13 @ 17:33:16
Postat av: julia Wilberts

Sånt gör mig så jävla förbannad. Du ska inte ta åt dig, bara skit i det! Känner inte dig, har bara följt din blogg ett tag, men jag tycker att du verkar mogen, och jag tror att du blir en jättebra mamma! (:

2010-09-13 @ 17:45:33
URL: http://juliawilberts.blogg.se/
Postat av: Asd

Ja, vi vill att du ska "mörda ett barn"

Du ÄR Fjorton, du kommer ju inte kunna ta hand om det.

2010-09-13 @ 18:30:34
Postat av: M i z c a

Men herregud vad det finns idioter överallt.

Man skall väl inte tåla kritik bara för att man väljer att starta en blogg, vad är det för idiotsnack?

2010-09-13 @ 18:52:29
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: marre

Varför ska folk lägga sej i andras liv så himla mkt?! Bara du har en blogg som alla andra kan läsa så betyder det ju inte att folk ska få kommentera vad som helst! Det är ditt liv, du bestämmer..du har säkert jätte fina föräldrar som finns för dej o ger dej stöd i alla lägen. Självklart kommer du o klara av o ta hand om ett barn. Visst du är väldigt ung, men för det betyder det inte att du kommer bli en dålig mamma. Jag tror du kommer bli en jättebra mamma=) Lycka till, o bry dej inte i vad folk skriver för elakt skit. det är bara o radera bort, lägg inte ut ens deras kommentarer i din fina blogg!

Kram

2010-09-13 @ 19:04:24
Postat av: Cornelia

Såå jävla onördig kommentar asså ! , dom ska inte bry sig om va du gör! , men jag tycker att du är sååååå stark som vågar stå för att du är gravid och har behållt ditt barn när du är så ung jag tycker du är riktigt cool ! , skulle också gärna vilja ha ha en bäbis nu men jag vet att jag inte är så stark så jag skulle kunna ta imot alla kommentarer och ja gvet att mitt barn inte kommer få så mkt kärlek som det behöver :( , hemskt att säga men det är sanningen , jag tycker allafall att du är super cool och att du vågar stå för det du tycker och tänker ! :) kram sötis !

2010-09-13 @ 19:23:29
URL: http://rosapapaya.devote.se
Postat av: Rebecca

Tycker du ska ge dina läsare kalla fakta om adoption här i Sverige. Det är inte så "bara".



1 barnet hamnar inte direkt hos en adoptivfamilj, utan lever ett tag i fosterhem (ibland kan de leva sina hela liv där!)



Man har inget säg i var barnet hamnar. Det blir verkligen som barnet aldrig fötts, förutom då att det faktiskt föddes, och att man bar på det där barnet i ca 9 månader.



Läs på innan ni föreslår adoption!!



och även om man är ung betyder det inte att man inte kan ta hand om ett barn...



Mikaela: gå ut nian, ta studenten, och under tiden försök skaffa ett extra jobb för att försörja bebisen :) Och sedan be han pappan att punga ut pengar, det är ju trots allt hans son/dotter!!! Det blev ju inte till av sig självt!

2010-09-13 @ 20:55:16
URL: http://subsisting.blog.com
Postat av: Anna

Vad fan i helvete är det för fel på er!!! Min mamma var 14 när hon blev gravid med mig, och hann precis fylla 15 när hon fick mig. Jag har ALDRIG lidit av det, jag har VÄRLDENS BÄSTA mamma!



Dra åt helvete alla idioter som trycker ner henne och tror att ni vet nånting om livet. Hon kommer klara det är hur bra som helst!

2010-09-13 @ 20:56:34
Postat av: lawl

Asso, undrar verkligen om dom som skriver idiotiska kommentarer också är gravida? Liksom, skulle dom kunna mörda ett barn om det låg innuti dom? Dom kan ju inte säga något om dom inte varit i den situationen. Jag tror du kan ta hand om detta barnet jättebra, och om du gör fel så är väl det inte hela världen, finns inga föräldrar som aldrig gjort fel med sitt barn. Man blir ju mera ansvarsfull när man får barn och ingen kan älska det barnet som du.Lycka till!

2010-09-13 @ 21:14:54
Postat av: .

bry dig inte om folk som kommenterar dumt , dom bevisar bara att dom inte har egna liv & MÅSTE FÖRSTÖRA ANDRAS.

stå på dig & lycka till med allt

2010-09-13 @ 21:17:36
Postat av: mirjam

Men herregud. För det första, ta inte åt dig. Du förtjänar verkligen inte den där kommentaren. Vet att det är svårt att säga åt att inte ta åt sig, man gör ju det ändå.. men det är faktiskt den personen som har problem och inte du!!



Den personen känner ju inte dig och kan då såklart inte säga att du inte kommer klara av det, det tror jag att du kommer, du verkar ju jätte positiv och glad, din inställning till bebisen är ju helt klart väldigt älskad.



Och dessutom är det ju inte direkt som att du ska bo helt själv och ta hela ansvaret själv, din mamma som ju tydligt bevisat kan ta ansvar för ett barn (du) ska ju hjälpa dig.



I alla fall, den där personen är en idiot! KONSTIG människa. Ha det jättebra, kram

2010-09-13 @ 21:43:39
URL: http://ohgone.blogg.se/
Postat av: Miichie

men asså sån fitta!

Du kan vara 12 och vara hur jävla mogen som helst!

Åldern har fan inget med mogenheten att göra,och ansvar kan man fan också ta när man är 12,13,14 osv.

bara för den som kommenterade inte kunde det när han/hon va mindre så finns det ingen anledning att hacka ner på andra som är starkare!

Fan,blir så jäkla arg asså! :@

Du är stark iallafall gumman!

2010-09-13 @ 22:04:00
URL: http://eendastmiichie.blogg.se/
Postat av: Frikadellen

Bry dig inte om det! Jävla idioter utan liv som rkiver såna saker!

2010-09-13 @ 22:59:15
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: erica

det är sjukt hur folk beter sej, ett barn är ett barn oavsett vems barn det är! Mikaela, tänk på ditt barn och inte på alla idioter. Du kommer snart ha det finaste som finns på jorden, och idioterna kommer fortfarande bara ha sin idioti att roa sej med. Du vinner =)

2010-09-14 @ 10:40:26
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Sofie (Ung blivande mamma)

Enligt naturen är människan mogen för ett barn i samma veva som man får sin första mens. Självfallet är samhället uppbyggt på ett sådant sätt att man gärna rynkar pannan åt unga föräldrar. Det handlar inte så mycket om ålder, det handlar om din mognad också och det är bara du som kan avgöra om du är mogen nog att ta hand om en annan människa.



Vi bor i Sverige och har tur nog bra förutsättningar för att framtiden ska fungera när man skaffar barn. Föräldrapenning, man får en chans att göra skolan även om man hoppat av/missar av andra skäl.



Du har alla förutsättningar för att bli en bra mamma! Det gäller bara att ta vara på det till 100%.

2010-09-14 @ 12:10:25
URL: http://sufsie.webblogg.se/
Postat av: IDA-Blivande mamma

VUXEN ÄR INGEN ÅLDER DET ÄR ETT SÄTT ATT VARA!!!

2010-09-14 @ 13:51:52
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: En blogg utan namn

Jag blir skitförbannad på de som anser att det är helt okej att skriva elaka saker till folk som bloggar. Det är det INTE.

De flesta förstår att säger man en elak sak till en människa, 'face to face' så blir den människan sårad. De allra flesta gör inte så.

Hur kan då så många få för sig att elaka kommentarer i en blogg inte sårar lika mycket? Det är en människa som skrivit inlägget, ingen maskin.



Det är absolut INTE okej att vara elak, mobba, kränka och hota på internet.



Alla vi 'vuxna' måste lära våra barn det!

Vi som har ungar som sitter på nätet i olika communitys, på facebok, bloggar osv, vi måste ha KOLL på vad våra barn skriver till andra!

Och vad andra skriver till dem.

Det är ALDRIG accepterbart att mobbas, vare sig det är IRL, på internet eller sms.

2010-09-14 @ 16:24:31
URL: http://sengledjagbaraundan.blogspot.com
Postat av: ;)

asso va fan bryr ni er asso låt henne föda barn om hon vill det e ju inte fuck ditt problem asso om hon har valt att föda barn då har hon det OCH DU SOM STÖR DIG PÅ DETTA KOLLA INTE PÅ HENNES BLOGG DÅ FÖR DET ÄR INTE DITT PROBLEM så hitta dina egna problem innan du hittar andra! punk slut!!!!

2010-09-14 @ 17:04:08
Postat av: Anonym

du ska verkligen inte bry dig om såna idiotiska komentarer , sånt folk har verkligen inget liv än att dra ner andra. Jag tror på att du kommer bli en jättebra mamma!... lycka till nu&ha det bra! :)

2010-09-15 @ 14:12:33
URL: http://ninarellman.blogg.se/
Postat av: Bella - Max och Melvins mamma

ta inte åt dig! det där är bara idioti! det är kul att se att unga kan ta ansvar, det gör världen ljusare, vi skapar en framtid! DU skapar en framtid! du gör en bra grej och jag som inte känner dig blir ändå stolt över att se att en ung tjej som du vågar ta på dig ett sånt stort ansvar! du kommer att lyckas bra :)

lycka till med allt :)

2010-09-15 @ 22:12:14
URL: http://metrobloggen.se/maamalicious
Postat av: anna

jag håller med dig, folk som skriver så är förmodligen svartsjuk!

tycker du har en jätte mysigt blogg!

Jag är själv gravid och min tös kommer 4 december, eller ja, hon ska göra det iaf! :)

2010-09-18 @ 21:59:45
URL: http://annawestbergs.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Det är bra att du står på dig. Ingen kan säga om du gör rätt eller fel, det är ditt ansvar att avgöra det. Känner du att det är rätt så är det bara att tuta och köra. Och visst, du är väldigt ung och kanske saknar vissa erfarenheter, kanske inte. Men modersinstinkten är något varje kvinna bör födas med och jag tror att du kommer växa in i mammarollen galant och uppfostra en utmärkt unge!

2010-09-19 @ 19:18:08
URL: http://rebeckawonevik.soclog,se
Postat av: Stephanie

Du är inte ensam om att få kommentarer som dessa. Som majoriteten av alla har skrivit; Ta inte åt dig. Det är en person som förmodligen aldrig kommer ha en större inverkan på ditt liv så strunta i den personen. Bemöda dig inte ens att besvara kommentaren.



För ca 2 år sedan så fick jag veta att jag var gravid. Jag behöll bebisen. Nu sitter jag här två år senare med min son som snart är 1,5 år och 2012 är jag student! Det har gått utmärkt! KÄMPA KÄMPA! Det finns trots allt ingen återvändo nu så gör det bästa av situationen.

2010-09-19 @ 20:02:09
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: Sarah- Ung blivande mamma

Hej , Sarah heter jag och min tjejkompis tipsade faktiskt mig om din blogg. Jag måste säga att som sagt åldern är endast en siffra. Och man ska absolut inte endast bli behandlad på ett visst sätt på grund av sin ålder. Men jag ska vara ärlig jag tycker personligen att du är bara barnet, inte på grund av din ålder men på sättet du skriver och "beter" dig. Dessutom tycker jag att jag är så pass ung själv. Ta absolut inte det här negativt. Men du är inte ens enligt svensk lag tillåten att ha sex än, och ännu mindre så får killen som har gjort dig med barn ha sex med dig. Det var det första jag ville ha sagt. Det andra lite positivare är att man mognar EXTREMT mycket när man får vetskapen om att man ska bli mamma. Och du ska absolut inte ta åt dig av de negativa kommentarerna då det säkert helt enkelt inte förstår din situation. Så fort du får reda på att du är gravid får man en "moders instinkt", att göra en abort är nog bland det svåraste en tjej kan utsättas för. Du har alla förutsättningar att klara dig, och att ingen kille någonsin skulle vilja ha dig är bara dumheter, jag har själv en stor bula på magen som föreväntas ha bakats klart den 25 december och det är en del killar som har raggat på mig ial :) Jag tror du kommer att bli en jätte bra mamma och som sagt man vet inte hur man ska vara ifrån början, men man lär sig! Lycka till

2010-09-20 @ 00:07:47
URL: http://sarahkays.blogg.se/
Postat av: Ny läsare

Vem skriver sånt?Dom behöver väl inte läsa din blogg om dom stör sig så mycket :)

2010-09-21 @ 15:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0