Mikaela skriver av sig, tankar m.m.

Efter jag har fött bebe ska jag nog sätta in en spiral! Inga fler misstag, även fast detta blev ett bra "misstag" så kan jag ju inte ha hur många barn som helst.  Jag har alltid älskat barn, när någon bebis skriker så vill jag bara krama om den och säga att allt kommer bli bra!
Jag tror det var ödet att jag inte skulle märka det förns jag var ganska sent gången, efter jag hade fått reda på att jag var gravid började jag få känslor för barnet och då var det ingen återvändo, jag skulle behålla det!
Jag vill ha ett till barn, men när jag är ungefär 27 år . Det var planen från början att jag skulle skaffa när jag var åtminstånde över 20 år, men kroppen säger  :
"det är nu du ska ha barn!"
Och det är det också, det är NU jag ska ha barn, inte senare , inte tidigare, NU!

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Lina

En spiral kan göra det svårt att få barn senare i livet! Eller så kan du bara sluta ha sex, bästa preventivmedlet. Jag tycker inte du borde ha sex i den här åldern...

2010-09-14 @ 18:00:44
Postat av: Sofie

Ska du behålla det och inte adoptera bort det ?

Hoppas att du behåller det!

KRAM

2010-09-14 @ 18:09:56
Postat av: Malin, Mamma till Zelina

Känner du att du klarar dt, får hjälp av dina föräldrar. Och attdu verkligen klarar av att ta hand om ett barn. Ja då ska du självklart behålla det, men tänk på att tålamod. Det måste du ha med dessa små. Det är ingen dans på rosor, tänk på all minskad sömn man får nu :) det är inte mkt iaf =)men jag tror duklarar det duktigt =)

2010-09-14 @ 18:37:08
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Emelie - 17år & en bebis i magen.

Vet du om det är en tjej eller kille?

2010-09-14 @ 18:49:42
URL: http://nilsonee.blogg.se/
Postat av: Emelie - 17år & en bebis i magen.

svar: Okej. tänkte eftersom allt va rosa, men du kanske är ett fan av färgen? :)

Vi väntar en liten pojke vi :)

2010-09-14 @ 19:04:09
URL: http://nilsonee.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Ehh, spiral försvåra att få barn? haha.. det finns det INGA belägg för!!! (tidigare inlägg av en "sofie") Jag har dessutom blivit gravid MED spiral kan jag säga.... (kopparspiral) Å jag har fått barn efter spiralen togs ut, nemas problemas. Aldrig hört talas om nån som skulle få svårt att få barn efter spiral. Dock brukar man inte sätta in det på för unga eller de som ej fött barn.. men det bedömer man ju individuellt. Hoppas med tummar & tår att det ska gå jättebra för dej & din lilla bebis!! LYCKA TILl tjejen!!!!

2010-09-14 @ 19:59:36
URL: http://maiplu.se
Postat av: Miia mamma till My

jag har hormonspiralen och min bm sa att när ja ja vill ha nästa barn så är det bara o ta ut den så ska det funka direkt. inte alls många som har haft problem efter.

2010-09-14 @ 20:00:31
URL: http://busfroetochjag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur långt var du gången när du fick reda på det? :)

2010-09-14 @ 21:01:02
Postat av: Erika - 19 år och mamma till Miliam&Milton <3

DEt var jag som frågade hur långt gången du var när du fick reda på det :)

2010-09-14 @ 21:01:50
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/
Postat av: Hannah

Vilken skola går du i?

Hur kommer du göra med skolan när du fött?

Hur reagerar dina kompisar och dem i skolan?



All lycka till dig!!

Kommer du fortsätta blogga när du fött?

Hoppas det!!



Kram till er båda, lycka till!!!

2010-09-14 @ 21:15:37
Postat av: Tjejen som inte kan få barn

Jag tycker att du är fruktansvärt stark som vågar skriva ut sina känslor i en blogg som vem som helst kan läsa.

Jag önskar det skulle vara jag som skrev, men tyvärr kan jag ej varken bli gravid eller bära ett barn.. Min pojkvän och jag har äntligen bestämt oss för att adoptera ett barn om några år när allt har slagit ro. Kanske blir det ett barn från en ung mamma som du?



Känner du dig redo, behåll barnet!

Jag väntar förhoppningsfullt på att få reda på hur det går för dig och ditt barn.



Varma lyckoönskningar och många kramar.

2010-09-14 @ 21:29:10
Postat av: Helena

Alltså. Du säger hela tiden att du kommer vara den som tar mest hand om barnet. Men, du går på högstadiet, du har inte ens börjat gymnasiet, och utan skolan så kommer du inte ha någon framtid. Och om du ska vara hemma och ta hand om en unge kommer du hamna hur efter som helst. Du kanske tycker att allt verkar enkelt just nu, men sen när ditt barn är fött så kommer du inse att du har haft fel. Sorry, men du är alldeles för naiv för att bli mamma.

2010-09-14 @ 22:16:09
Postat av: Malin

Du skulle kolla könet igår va? :)

Är nyfiken på vad det är för något :)

Kram

2010-09-15 @ 07:48:46
URL: http://malintjus.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

lr så slutar du ha sex lr börjar använda kondom?

2010-09-15 @ 15:40:43
Postat av: cajsa

hej !, tycker du är grym !

mina föräldrar under en massa varför jag är inne på din blogg så ofta , men det är riktigt spännande !

lycka till med din bebis sen :DD

2010-09-15 @ 16:39:28
URL: http://thisiscajsas.blogg.se/
Postat av: Emelie - 17år & en bebis i magen.

svar: vi önskade oss en frisk bebis, sen va det va för kön spelar ingen som helst roll.. Så man kan väl säga att det blev som vi önskade; en frisk bebis :)

2010-09-15 @ 19:38:35
URL: http://nilsonee.blogg.se/
Postat av: Emelie - 17år & en bebis i magen.

Svar: ja det går fort. ja herregud om det är! längtar som en tok!

2010-09-15 @ 22:03:03
URL: http://nilsonee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0