Kanske ni alla får ert svar!

Lina om är det konstigt att ha sex?:
Man kan inte gå och ha sex med en person för att det "känns" rätt, och du gillar honom. Du var och är fortfarande ett barn. och du har rätt, man kan inte tvinga dig att "ändra din åsikt", men du måste ju lära dina barn rätt i framtiden eller hur?

Svar: Hej Lina!
Nu när jag kollar på 12 åringar så tycker jag absolut inte att dom ska börja ha sex!
Men när jag var 12 år, DÅ kändes det rätt, jag tyckte jag var mogen då, men nu tycker jag det var alldeles för tidigt! Men det som är bra är att jag inte ångrar det, jag blev inte uttnyttjad eller något.
och jag kommer självklart inte säga till mitt barn att det är okej att ha sex så tidigt!
Jag kommer hålla stenhård koll på mitt barn! För man kan bli uttnyttjad...

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: lisa

gjorde de inte fett ont att ha sex när du var så pass ung? :S

2010-09-27 @ 17:56:58
URL: http://lisaozorro.blogg.se/
Postat av: M i z c a - Tredje gången gillt?

Du tyckte du var mogen då, men du var inte det, tyvärr. Är man mogen vid 12 vet man att man inte har sex med andra ord.



Det är så lätt att säga att man skall uppfostra sina barn på ett eller annat sätt, men har man själv vart där tror jag tyvärr det blir lika lätt för ungen !!

2010-09-27 @ 18:13:10
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Nicole

Vart i sollentuna bor du? :P Bor själv där...

2010-09-27 @ 18:45:39
Postat av: Sathi

Men herregud.. Vad har ni för problem? Hon kände sig redo, och hon hade sex. Är det någon big deal egentligen? Hon ska ha barn nu, och kommer förmodligen bli en superbra mamma. 'Mamma' är ingen ålder. Det finns ingen lag som säger att man inte får bli mamma vid fjorton. Visst finns det en lag som säger att en person över femton inte ska ha sex med en person under femton, men vad fan spelar det för roll? Har aldrig ni brutit mot lagen?

Mikaela, jag tycker du är jättestark, och jag tycker att du ska skita i alla de här idiotiska kommentarerna. De vet inte om du var mogen då eller inte. Bara för att de inte var mogna då så betyder det inte att du inte var det. Lycka till i framtiden!

//Sathi<3

2010-09-27 @ 19:52:42
URL: http://sathilithman.blogg.se/
Postat av: annawestberg

men herregud, alla kan väl göra "misstag" eller vad man ska säga?!

det handlar inte om att du kommer bli en sämre mamma!

och varför lägga sig i andras sexliv, tror hon kan sköta det jättebra själv!

2010-09-27 @ 19:58:01
URL: http://annawestbergs.blogg.se/
Postat av: bella

"Man kan inte gå och ha sex med en person för att det "känns" rätt."



Nähä? När ska man göra det då? Om man inte ska göra det när det känns rätt?

2010-09-27 @ 20:16:17
Postat av: Agnes

Jag är 12 år, aldrig i livet att jag skulle ha det :o

2010-09-29 @ 21:02:41
URL: http://losagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0