Jag uppmanar INGA unga att skaffa barn..

Jag uppmanar INGA under 15 år att skaffa barn. Det låter som jag sagt det hela tiden att det är okej , men jag vill att ni som är unga (Ja alla unga! Till och med över 15 år) som läser min blogg att ni ska skydda er när ni ska ha sex! Alla ni känner blir involverade om man blir gravid och jag tror ingen vill göra abort! Det är hemskt!
Någon gång kommer ni också stå med bebisen i famnen och det kommer vara underbart <3
Men med mig blev det som det blev. Ja jag ville ha barn när jag var 12 år men jag gav upp, för jag kom på att det är ett stort ansvar! och nu när jag var 14 år så blev jag oplannerat gravid.
Har det hänt så har det. och jag försöker sköta det på bästa sätt!
Hoppas ni förstår vad jag menar :)
Ha en bra kväll!

Lägger in första ultaljudsbilden här! För det är kul :) Och Kelly är så söt! redan i magen :)

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: victoria

tufft av dig och ta ett sånt stor beslut (om man säger så), jag menar.. 14 år är inte alls mycket, mycket starkt tjejen!

2010-10-16 @ 23:08:03
URL: http://bbaravictoria.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag blev gravid när jag var 13.

2010-10-17 @ 00:02:15
Postat av: Erica

jätte fin bild :) längtar tills jag och sambon ska skaffa jag är snart 25 och sambon fyller 27 på nyårsafton så vi har planerat lite smått :) Lycka till med KELLY!

2010-10-17 @ 00:25:38
URL: http://surpricebox.com/
Postat av: Morsan

Hej, jag är 25 år och har en tvåmånaders liten plutt. Hörde talas om din blogg av en vän till mig och kunde inte låta bli att kika in här. Jag får mycket blandade känslor när jag läser här. Jag vill med vänligaste avsikt varna dig för att det kommer att bli riktigt tufft för dig när hon kommer och jag hoppas att du ställer in dig på det och på att du har människor runt dig som ställer upp och hjälper dig! Jag kan säga att jag vet inte hur jag klarat mig utan barnets pappa. Kan du inte höra efter om någon i din släkt eller så kan ta vårdnaden över barnet så att du hinner växa upp själv i din egen takt, du kan ju isåfall fortfarande träffa barnet? Jag blir så orolig att du inte vet vad som väntar dig, försök att kontakta någon vuxen som du kan prata om allt med, någon utomstående kanske? För du kommer känna och tänka saker som du inte vill eller kan prata om med vem som helst. Hoppas verkligen att det kommer gå bra för dig och håll inte oro och ångest inom dig! Gissar att det måste vara svårt att finna stöd hos andra när man hela tiden måste stå till svars för sitt val?

2010-10-17 @ 12:18:28
Postat av: evelina





Hållet helt med morsan. Jag är 27 och har en dotter på 7 månader, och det är ingen dans på rosor. Du kommer ha det tufft en LÅNG tid framför dig. Sen är det oxå den bästa känslan att få bli mamma. Men som sagt så kanske det vore bra att nån annan tar vårdande om henne ett tag tills du gått ur skolan. Dom som inte har barn vet inte hur tufft det kan vara. Men sömnlösa nätter mm!

2010-10-18 @ 18:35:22
Postat av: Alexandra

Det låter på dig som att du har en bild framför dig med en liten bebis som bara är där & allt är rosen rött men du ska nog förbereda dig på att det kan bli jättejobbigt också , om barnet får kolik eller andra problem & skriker all sin vakna tid ? Sen är dom ju inte bara små bebisar hela tiden utan växer upp & får egna viljor & det blir bråk för den saken skull ungefär .



Det är lite skrämmade att läsa dina inlägg ( hittade hit idag & läst lite här & var ) för du verkar absolut inte ha någon aning om vad ett barn innebär & vilket jobb det är att vara förälder.

Allt är inte superroligt & jättemysigt alltid !



2010-10-21 @ 00:22:47
URL: http://onttonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0