Frågor och svar 26/10


Kör lite frågor och svar nu så det inte blir för mycket på fredag!

Ville du bli gravid?
Försökte du bli med barn eller blev det bara så?
Jag ville ha barn, men som sagt: När jag var 12 år försökte jag, men gav upp. Den här graviditeten var helt oplannerad!

Hmm, vad menar du med att bebis pappa är upptagen datumet då Kelly ska födas? Det är ju bara ett beräknat datum.. Kan hända 2 veckor innan eller 2 veckor efter..
Jag tror han har tagit ledigt lite längre tid.. Vet inte , han skrev bara att han tagit ledigt :)

Sen undrar jag om du vet att det ska bli en tjej? Eller bara tror du det?
Det ÄR en tjej :)

En fråga hur gammal är din pojkvän elr han du fick barnet med ? :)
Han är 18 år nu!

går du på Alfaskolan? :O
Thats right!

hur många läser din blogg varje dag?
1700 personer! Helt otroligt :)

Kommer du skriva efter du har fått barn också :)
Självklart!

vrt bor du vilken tidning läser du tänkte tipsa tidningen om hur stark du är !
Jag bor i sollentuna :) Vad menar du för tidning? Jag brukar läsa Frida :)

hallå spricker din mage om du lägger dig på mage? asså jag har alltid undrat det. Haha. btw. lycka till med bebisen. :)
Hihi nej vad söt du är! :D Magen spricker inte!

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Linnéa

frågan om tidningen, hon menade nog vilken dagstididning du läser, den i ditt område.typ sollentuna tidning eller något :)

2010-10-26 @ 20:52:04
Postat av: Anonym

kolla i sollentuna tidnigarna gjorde insändare vet inte vad den heter men sollentuna tidingen

2010-10-26 @ 20:58:28
Postat av: Mia 18år - Mamma till William och Marcus

Hej, hittade precis hit! Och jag har en hel del frågor. haha! :D

Hoppas du har tid och lust att svara, för jag är sjukt nyfiken. Du är as grym ju. 14år och ska bli mamma? Inte illa ;D.



Jag är också ung mamma. jag var 15år, dvs 1år äldre än dig när jag blev gravid med mitt första barn. Och nu har jag hunnit vbli 18år och har två barn, de går fort ;). haha.



Men åter till frågorna :).



- Går du i 8:an nu? Eller 9:an?

- Är du tillsammans med barnet pappa?

- Bor du fortfarande hemma, eller bor du själv? Om du bor hos dina föräldrar, ska du flytta hemifrån när bebben är född?

- Ska du forsätta plugga efter mammaledigheten?



Måste återigen säga att du är grym!

Stå på dig om du får ta emot skit, för du är en riktig kämpe som offrar din tid som tonnåring för att bli mamma! :)<3

Kram, Mia

2010-10-26 @ 21:04:17
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Postat av: Linn

Bara undrar en sak, du skrev att du försökte att bli med barn när du var 12 år. Du förlorade alltså din oskuld vid 12 års ålder? :O

2010-10-26 @ 21:42:54
Postat av: Emelie

Alltså okej att du säkert blir en jättebra mamma men jag tror inte du förstår hur det är att ha en liten bebis. Man tror innan att det är så himla gulligt hela tiden men det är det INTE. Jag har en son på 2 månader och jag är 21 år. Det är otroligt jobbigt, vakna nätter, bebisen skriker i timmar & du vet inte varför, matvägran, sömnbrist.. jaja vill bara säga det så du är beredd på det. du är ju bara 14 år, du förstör hela ditt liv. eller ja förstör är väl fel ord men du kommer aldrig kunna göra sånt som dina jämngamla vänner gör fram tills ni är kanske 20. du kommer få leva det liv som en 25åring har redan nu och för all framtid. jag vet inte varför jag säger det här men jag tycker bara lite synd om dig som missar så mkt i livet. du verkar för övrigt vara en jättegullig tjej & jag tror att du kommer klara mammarollen hur bra som helst :) men mitt tips är: våga be om hjälp när det blir jobbigt, man är inte en dålig mamma för det. & var inte rädd för att hitta på saker med dina kompisar utan ditt barn, alla gör det. man måste ha tid för sig själv annars fungerar man inte. haha du tycker kanske jag är en häxa som skriver det här men jag menar inget dumt, lycka till med bebisen, du får gärna fråga mig om det är något du vill veta, jag har ju också en liten bebis som jag sa :) <3

2010-10-26 @ 22:10:23
URL: http://www.emlundberg.se
Postat av: Anonym

Vad sa dina föräldrar om att du blev gravid ?

2010-10-27 @ 07:19:49
Postat av: Anonym

Herregud vad WT, vadå försökte bli med barn vid 12 års ålder?!

Man ÄR ett barn vid 12 års ålder, och jag hoppas för fan att du har mognat till nu!



Har man inte vett att skydda sig när man har sex ska man fan inte ha sex heller. Du kommer att bli en usel mamma.

2010-10-28 @ 16:11:14
Postat av: Nina

Hur och vad tänkte du på vid 12 års åldern? Du va, Är baraett litet barn?! Har barn själv så jag vet vad jag pratar om. Men jag är också 20.. Är faktist jätte intresserad av vad du tänkte och varför du vill ha barn egentligen och hur din uppväxt är så man är beredd när min egen dotter blir 12-14 år gammal och vill bli gravid, det hon verkligen inte skulle få.. Tänker inte sitta som en moral kärring o säga vad som är jobbigt med barn osv, för det lär du fan tänka ut själv! men du kan ju berätta hur du tänker o varför osv osv :)

2010-10-29 @ 15:36:32
URL: http://OooNina.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Du skojar? Försökte du bli gravid när du var TOLV? Hur tänkte du egentligen då...?

2010-11-04 @ 20:00:43
URL: http://chillabroshan.blogg.se/
Postat av: Sean banan

vad har dina föräldrar sagt om att du är gravid?

2010-11-17 @ 10:05:06
Postat av: frida

vad tycker dina föräldrar om att du är gravid, hur gammal var han du hade sex med vid 12 års ålder, visste dina föreldrar omd et, vrf ville du ha barn så tidigt? jag är beroende av din blogg du är en stor förebild!

2010-11-23 @ 17:11:41
Postat av: chadia

hej allså jag har bara en fråga,och jag hoppas att du kan svara på den.

jag är också jättesugen att få barn,jag vill verkligen ha ett!

men jag vill verkligen inte tänka på just nu för jag är ju 14, som dig när du blev gravid.

hehe ville bara säga de.

och nu kommer frågan, var pappan till barnet med på att ni skulle få barnet, hur reagera han när han fick veta det? och är tillsammans nu? :)

2010-11-25 @ 17:48:23
URL: http://chadiaamer.devote.se
Postat av: Susan

Bli gravid med en 18 åring? Du vet väl att det är olagligt att ha sex med någon som är 15 och uppåt? Se bara vad som hände med Nemo.

2010-11-29 @ 06:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0