10 punkter ni slipper kommentera om

1. Jag kommer få en bra utbildning

2. Jag kommer bli en strålande mamma

3. Barnet kommer få en bra uppväxt

4. Jag kommer inte förlora min barndom, jag får tillbaks den! leka i lekparken, gå på tivoli m.m.

5. Jag kanske inte vet mycket än, men jag lånar böcker på bibloteket och jag frågar frågor till min barnmorska.

6. Jag bryr mig om mitt barn, jag är fullt seriös och tycker inte att det bara är "coolt" utan vet vad allt handlar om.

7. Jag är väl förbered

8. Jag får stöd

9. Jag bestämmer själv hur jag ska ta hand om skolan och barnet samtidigt och ni ska inte lägga er i.

10. Jag är ingen sämre mamma bara för jag är ung.

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Tess

Var stolt! Du kommer bli en underbar mamma! Inte många som är 14 som ska bli mammor, men jag hejjar på dig, och jag vet att du kommer att lyckas. Trots att jag inte känner dig! Och btw, fin mage du har fått :) När är du beräknad?

Själv är jag i vecka 22 (21+3) och väntar första barnet på min födelsedag den 28 december. Kram och lycka till!

2010-08-21 @ 14:42:53
URL: http://thenewtess.blogg.se/
Postat av: erik

jag är 16 år och har läst din blogg sen början typ. alla jag visat har först tyck att det e sjukt. men vafan, efter ett tag så ändrar man sig ju. fan tufft av dig att köra på nu. ditt liv, ditt val, ditt barn. det kommer funka fint:)

2010-08-21 @ 15:50:39
Postat av: Nicole

Du kommer säkert bli en jätte bra mamma ;)

2010-08-21 @ 16:40:37
Postat av: Tess

Förlåt om jag skriver i detta inlägget, men jag undrar om du kanske vill göra en design till mig? Jag har tyvärr ingen möjlighet att ge dig pengar för det, men kanske skulle du kunna göra det ändå? Kram

2010-08-21 @ 17:16:44
URL: http://thenewtess.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kolla in www.familjeliv.se , där finns mycket :)

2010-08-21 @ 18:02:58
Postat av: M

Vare sig man är 14 eller 34 så kan man vara en lika bra mamma men även en dålig mamma. Man ska inte trycka ned flickan innan man själv har gått i hennes skor och vet nått själv om barn och föräldraskap..



Vilka är ni som läser bloggen egentligen? 13-15åringar som suger på tummen?

2010-08-22 @ 08:01:11
URL: http://www.mazlin.se
Postat av: Jennifer

Tycker det är coolt att du är så ung och ska bli mamma. Förut var jag väldigt skeptisk till unga mammor, men sen ändrades det.

Ibland är t.o.m unga mammor bättre mammor än "gamla", just för att dom fortfarande är "barn" och då har mer ork att leka med sitt barn.



En fråga bara, är du ensamstående?

Lycka till!

Postat av: Jessika

Lite personlig fråga, men blir nyfiken, du behöver inte svara om du inte vill. Det är ju inte många 14åringar som blir gravida och väljer att behålla barnet. Vad fick dig att bestämma dig för att inte göra abort? Är barnets pappa med och stöttar?

Lycka till med graviditet, förlossning och all underbar tid därefter :)

2010-08-23 @ 12:49:01
URL: http://f-freak.blogspot.com
Postat av: Ida

Ehh skit i vad alla säger! Folk ska alltid lägga sig i, jag tror du kommer bli en toppen bra mamma... Stå på dig och Lycka till! <3

2010-08-25 @ 19:27:31
URL: http://junismamma.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

DET KOMMER ATT BLI JÄTTEBRA! =)

2010-08-27 @ 23:00:33
URL: http://danceelin.blogg.se/
Postat av: Annika:)

punkt 10 är så himla bra!!! det stämmer perfekt!

2010-09-04 @ 16:34:03
URL: http://thevampiregirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0