Som om ni känner mig tillräckligt...


Det här får bli dagens diss! Folk som tror att dom vet allt..
Ja jag skulle säkert inte vara gravid om jag hade tagit p-piller ,men jag skulle säkert haft cancer också!
Det är som självmord för mig. Mamma hade cancer (inte längre som tur är!) ,och det går i arv.
Och man får cancer lättare av hormoner.. skulle fått det på en gång. Så nu kanske du fattar varför jag inte tog p-piller eller p-stav eller något annat sånt.

Och nummer 2. Varför skulle jag vilja slippa detta? Det är helt underbart ju!

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: bella

Dessutom är p-piller bara 99,9% säkert. Visst, det låter mycket, men slå ut det på en miljon pers så är det ändå uppåt tusen pers som blir gravida.

2010-10-23 @ 17:48:15
Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Finns alltid en risk att bli gravid iaf fast man använder skydd :)

2010-10-23 @ 18:10:33
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Theodora

Cancer? Ja av skydd som innehåller två hormoner så KAN risken öka. Minipiller innehåller endast 1 hormon och kondom noll!

Gjort är gjort tycker jag och vill säga gratulerar och lycka till!

Ta hand om er.

2010-10-23 @ 18:23:30
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: erica

Men är det inte (bland annat) därför man kan välja mini p-piller? Har för mig att barnmorskan frågade om jag hade cancer i familjen (mamma eller pappa) eller om någon haft hjärtinfarkt?! Och om man hade det så skulle man i så fall välja mini p-piller för att dom har bara ett hormon i sig, medans vanliga ha två. Det andra pillret (det som kan öka risken för hjärtinfarkt eller ökad risk för cancer) som vanliga p-piller har är till för att man fortfarande ska få sin mens. Men med mini p-piller får man inte mens. Kan vara så att man får oregelbunden mens i början med mini p-piller, men efter ett tag så vänjer sig kroppen och man får det inte. Funkar givetvis bättre eller sämre från person till person.



Sen finns det ju givetvis den mest osexigaste grej och det är ju KONDOMEN. Som är dessutom säkrast och ingen risk att få någon sjukdom!



Men alla gör sina val och du har valt ditt och jag stöttar dig och önskar dig all lycka!

2010-10-23 @ 18:39:45
URL: http://ericaskrypin.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Aj, det låter inte kul



Tar föresten själv minipiller, och det är inte för alla. Jag kan inte ta kombinerade p-piller, men jag har oregelbundna blödningar, kan ha fått cystor på äggstockarna pga dem. Men andra biverkningar är bl.a depression, att känna sig allmänt obekväm, blödningar hela tiden osv osv. Det är ingenting jag egentligen skulle rekommendera till någon som kan ta kombinerade p-piller...



Men som sagt, alla preventivmedel är ju inte 100% säkra. Folk som tror att de inte kan bli gravida pga preventivmedel är dumma i huvudet xD Om 1 på 100 blir gravida när de tar p-pillret EXAKT samma dag (klockan 2 t.ex, de har samma temperatur osv), tänk då de som tar det med någon timmas skillnad varje dag...



Har också hört att p-piller har en dos för de som väger 65kg, så vägger man 10-15+kg mer så är det inte lika säkert... HeHe :P Vet inte hur sant det är dock, men låter logiskt xD



Men kondom kan ju alla använda... men men, gjort är gjort ;)

2010-10-23 @ 18:57:42
URL: http://subsisting.blog.com
Postat av: Inacarina

Så taskigt av folk att skriva så till dig!



Jag tycker att du är en modig tjej som vågar föda barn trots du är så ung och orkar stå ut! :D

Fortsätt så tjejen! ♥

2010-10-23 @ 21:20:29
URL: http://Stardollbloggg.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Jag kan inte heller äta p-piller har mens 3 veckor av 4 då eller mer inget kul alls. P-stav och sånt vill jag inte heller stoppa i min kropp då ajg inte vet när jag vill ha barn nummer 2. Spiral vill ajg inte heller ha rädd och få massa urinvägsinfektioner då jag har lätt och få det så ja finns bara ett alternativ kvar kondom och hur kul är det ?? Så det säger jag inget alls om att du inte använde !!!!!

2010-10-23 @ 21:34:47
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Matilda

Självklart fungerar olika preventivmedel olika bra på människor. Själv har jag en p-stav eftersom risken ökar för mig att få hjärtinfarkt (det går i släkten) om jag skulle äta till exempel vanliga p-piller, jag har även ätit cerazette (östrogenfria p-piller). Jag tycker inte att du ska skriva "då hade jag säkert haft cancer", det finns olika alternativ och jag tror inte att risken ökar särskilt mycket om man äter till exempel minipiller. Det jag vill ha sagt är att alla fungerar olika och jag tycker inte att du ska "dissa" p-piller och skrämma upp dem som faktiskt äter dem.

2010-10-24 @ 00:28:04
Postat av: Livmoderskeppet

Finns ju andra skydd än just p-piller om de inte funkar, men visst, det är jättedumt av folk att utgå ifrån att man inte vill ha barn. Det gör folk fortfarande fast jag är dubbelt så gammal som du.

2010-10-24 @ 04:52:42
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com
Postat av: Anonym

vad är p-piller

2010-10-24 @ 10:44:34
Postat av: Anonym

får du cancer av kondom oxå eller?

2010-10-24 @ 14:19:23
Postat av: Angelica

Jadu...Eftersom du bara är 14 år gammal och är redan gravid så kan jag bara säga en sak: Kelly kommer att få en bra mamma!Oftast får barnen någon som vill leka med dem mer om mdem har unga mammor.Gammla mammor orkar ju inte leka med dem,och vad händer då?Jo,bebisen pringer runt och roar sig själv istället,tro mig,jag vet!Jag kanske aldrig har haft barn eftersomjag bara är 12 år,men jag vet gganska mycket om det där,jag själv skulle gärna vilja ha en ung mamma hellre än att ha en gammal mamma...Och tänkl på en grej...Mikaela kanske inte gillar kondom?Vem vet,men det är endå hennes val i livet,tänl på det istället för att hålla på att skriva dumma kommentarer.Nu vet jag att minst 50% av alla som läser detta kommer inte att bry sig,medans 50% av er verkligen bryr er,men låt mikaela göra sina egna val i livet,annars lär hon sig inget,Om du är en av 50% som inte bryr er,så kan ni ju för det första lämmna dennablogg,hon skriver bara om sitt liv!Puss och hej.

2010-10-25 @ 22:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0