Adoption var det första

Gisella om Gravidmagen Vecka 34 (33+0):
I ett inlägg i början av bloggen så skrev du såhär;

Gråter...
Jag har verkligen börjat få känslor för barnet!
Jag funderar på vad den ska hetta och jag har börjat prata med det och klappar den och läser för den..
Det är hemskt! Jag måste ju lämna bort det för adoption senare.
Om jag fick bestämma, skulle jag behålla det, jag skulle älska det, jag skulle bli den perfekta mamman.
Snart rymmer jag hemifrån.

Jag läser din blogg varje dag men varför skrev du att du var tvungen att ge bort barnet för adoption??

-----------

Svar: Tjena Gisella! Du har helt rätt , så skrev jag i början av bloggen. Tyckte det var viktigt att reda ut det här nu!
I början var målet att jag ville föda barnet och låta det leva. Mamma gick med på det men vilkoret var att jag skulle adoptera bort. Jag hade det väldigt svårt. Jag hade såklart känslor för det lilla barnet, hade nyss varit på ultraljud och lyssnat på hjärtat! Det var hemskt.. Men sen tänkte jag "Om jag inte säger till mamma NU att jag tänker behålla, så kommer jag ångra mig hela mitt liv. Det är trots allt mitt beslut!"
Så jag gjorde det, jag sa till på skarpen, det här är mitt barn och ingen annan ska ta hand om det än jag!
Så till slut... Jag fick behålla :) Och jag är såå glad! :D

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Ida

förstår dig helt och hållet. jag var gravid för ca ett år sedan då jag var 15, och tvingades ta bort det. lider för det varenda jävla idag, mår dåligt som fan över att jag hade kunnat hållit barnet i min famn just nu.



det värsta är nog att de som vet att jag gjorde abort säger att jag hade ett val, men de vet inte ett skit om vilka konsekvenser min pappa gav mig, och jag kan säga att det inte handlade om att jag inte skulle få någon månadspeng inte..



du gör helt rätt mikaela!

2010-10-18 @ 19:52:54
Postat av: Fitness by Leonora

Jag förstår däremot inte hur din egna mamma skulle tvinga dig till att adoptera bort barnet, skulle hon klara av det? :O

2010-10-18 @ 23:31:19
URL: http://www.nattstad.se/leonorathorning
Postat av: Erica

hej Mikaela! Du väntar ju en dotter då tänkte ja tipsa detta jätte fina väntar i rosa för en liten tjej .. du kan ju kika om det är någonting som intresseras http://www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=120787493

Det är en brevis till mig som har gjort dom...



kram på dig

2010-10-20 @ 14:40:47
URL: http://surpricebox.com/
Postat av: e

Ska du adoptera bort barnet,:( det får du inte bara

2010-10-20 @ 17:52:22
Postat av: Karin

"jag fick behålla"?

Du vet väl att INGEN i världen kan någonsin bestämma om du eller NåGON annan ska behålla ett barn eller inte. En förälder kan inte tvinga sitt barn till en abort, och heller inte en utomstående. Inte ens en myndighet som soc. kan tvinga någon till abort.

Jag förstår inte hur folk kan säga "jag blev tvingad till abort!" för det var fan DITT EGET val.



INGEN kan ta ett beslut som gäller dig och ditt barn för utom just du själv!

(om du inte är "opassande" som förälder dvs typ missbrukare eller avtjänar ett fängelsestraff utan chans till benådning! Men inte ens där kan någon bestämma att någon ska göra en abort!!)

2010-10-21 @ 15:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0