är det konstigt att ha sex?

Men herregud, så himla konstigt är det väl inte att ha sex när man är 12 år?
Jo kanske lite  men det behöver inte betyda att man gått runt med MASSA killar, man kanske gillade den här killen!
För mig, så spelar ålder ingen roll, man har bara ETT liv och om jag känner för att göra något, då gör jag det!
Jag uppmanar inte andra att göra det, man får vänta tills man känner att det är rätt!
Och jag kanske tyckte det då.
Nu kanske jag tycker det var tidigt, men man kände sig vuxen då!
Edit. Ni verkar missförstå, killen var 14 år och jag var 12 år! Jag är inte 12 år nu!
Och jag BER ER INTE att hålla med mig, jag bara tycker att JAG VAR REDO och jag ångrar mig fortfarande inte!

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: ruba

gå in på bloggen och skriv din favvo mat(:

2010-09-27 @ 16:10:46
URL: http://rabrob.blogg.se/
Postat av: Anonym

så sant, blev av med min med då jag var 12

2010-09-27 @ 16:21:09
Postat av: ida

att 12 åringar har sex är lite för tidigt tycker jag. Visst om dom är redo för det så visst kan dom ha det. men ändå för tidigt dom är ju bara barn !

2010-09-27 @ 16:22:49
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

Det är väldigt elakt att folk kritiserar dig! stå på dig, du är grym!<3

2010-09-27 @ 16:29:51
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag tycker det är rätt obehaglig tanke faktiskt. I min klass var det många som lekte med barbies fortfarande vid den tiden. Vi var bara en handfull som ens hade kommit in i puberteten då. Dessutom är det väldigt lätt att man gör saker man inte är redo för vilket kan påverka ens kärleksliv i resten av ens liv. Dock är alla människor olika och för vissa kan det fungera jättebra att börja i den åldern. Men det är knappast någonting som gäller för alla och därför tycker jag det är bra med byxmyndihetsåldern. Sex kan man ha hela livet. Barn är man bara en gång.

2010-09-27 @ 16:30:59
Postat av: M i z c a - Tredje gången gillt?

Jag har hållt med dig i mycket men tyvärr kan jag inte göra det i detta inlägget! 12åringar är fortfarande barn, dom skall förbli barn.. man skall inte skynda på livet för det går tillräckligt fort ändå. Jag vet att man vill göra så mycket när man är ung men jag lovar dig, man ångrar sig när man blir äldre.

Vad är det för mening med att ha sex när man är 12 år.. ? Vet man ens vad det egentligen innebär?



Det är så korkat att försöka bli vuxen för fort, när man inte ens blivit byxmyndig.

2010-09-27 @ 16:37:35
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men du e ju ful, hur lyckades du då få ett ligg? X)

2010-09-27 @ 16:38:43
Postat av: LIN

Jag kan tycka att tolv år är ganska tidigt. Men samtidigt så om du kände dig mogen till att göra det så kan ingen förbjuda dig från att göra det! Jag hade t.ex inte känt mig mogen då. Men när jag var 15 tyckte jag att det kändes dags så jag gjorde det. hehe ;) Men ja, allt är ju till var och en :)

2010-09-27 @ 16:41:56
URL: http://shutuplisten.blogg.se/
Postat av: carin

jo, eftersom 1. man är inte ens byxmynidg än så det är olagligt. 2. tänk om du blev gravid då, skulle ett bsrn få barn? (fast det är ju ingen skillnad på 12 och 14, båda är barn) 3. vad är meningen med det?

2010-09-27 @ 16:43:20
Postat av: My

Hej!

Måste bara skriva att FYFAN vad stark du är.

Det är helt sjukt! Behövde bara säga det, ser verkligen upp till dig.



Skit i alla, du klarar dig galant!

2010-09-27 @ 16:44:53
URL: http://sick.blogg.se/
Postat av: emma

Hej :) jag är lika gammal som du Grattis till bebben :) hoppas det går bra :) hur är det? :)kram

2010-09-27 @ 16:55:17
URL: http://emmanicklassonsliv.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, det är fruktansvärt äckligt. Om man är 12 år så är man ett barn och i ditt fall måste ju killen vara en pedofil då han är mycket äldre. Kanske inte idealmannen till pappa.

2010-09-27 @ 16:55:47
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: baaaajs

hur gammal var killen ?

2010-09-27 @ 17:01:59
Postat av: Mathilda

Kan nog faktiskt hålla med om att 12 år är allt lite väll ungt.

2010-09-27 @ 17:11:08
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker inte att de är normalt a

2010-09-27 @ 17:15:02
Postat av: Mathilda

Måste hålla med om att 12 år är väll ungt. Jag har själv en 10 årig dotter och jag hade inte accepterat att hon hade haft sex vid 12 års ålder. Tror dock inte min dotter skulle göra det heller. Vi har en väldigt öppen dialog och jag hoppas att hon inte kommer ha sex förens hon själv är redo, inte för att alla andra gör det.



Men alla är vi olika och alla gör vi olika val, det gör oss inte till sämre människor för det.



Kram kram

2010-09-27 @ 17:15:43
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/
Postat av: jessica mamma till ella+ linus

jag tycker inte att de är nprmalt att 12 åringar har sex. punkt slut!

2010-09-27 @ 17:15:49
Postat av: Miia mamma till My

ja 12 år är nog lite för tidigt. Man vet inte riktigt vad sex innebär i den åldern. Är ingen sån som skriver elaka kommentarer. Ja tycker du är stark som står emot alla duma människor. men i denna fråga så kan ja inte hålla med dig tyvärr.

Men hoppas du får en bra dag :)

2010-09-27 @ 17:21:00
URL: http://busfroetochjag.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag har alltid stöttat dig här på bloggen - men här har du så fel. Detta är inte ens en "smak-sak". Utan här är det verkligen bara en sak som gäller - det är så otroligt fel at ha sex när man är 12. Jag själv är 15 och minns när jag var 12, man var bara ett barn. Jag tänkte ALDRIG på killar, pratade inte ens med dem. Man är bara ett barn, vare sig man vill vara det eller inte.

Dessutom är det olagligt. jag hoppas du inser det snart, så att du i framtiden kan lära ditt barn att det är otroligt fel och bör vänta tills man iaf är någurlunda vuxen!

2010-09-27 @ 17:26:25
Postat av: Lina

Man kan inte gå och ha sex med en person för att det "känns" rätt, och du gillar honom. Du var och är fortfarande ett barn. och du har rätt, man kan inte tvinga dig att "ändra din åsikt", men du måste ju lära dina barn rätt i framtiden eller hur?

2010-09-27 @ 17:28:21
Postat av: Rebecca

Man är ett barn när man är 12 år... :S Så jo, det är för ungt. 13 år är för ungt, 14 år är för ungt. Men inte så mycket man kan göra åt det nu?



16åringar är fortfarande barn, jag är snart 18 och jag är fortfarande barn.



Nä, det här kommer inte ändra din åsikt, men du kommer inte heller ändra min åsikt om det, visst?

2010-09-27 @ 17:31:19
URL: http://subsisting.blog.com
Postat av: Veronica, 19 år och gravid :)

Jag var själv 17 när jag blev av med oskulden, egentligen var jag väl inte redo då heller, inte förrän nu när jag snart fyller 20 känner jag mig mogen för det. Jag klandrar inte dig för att du är ung och gravid, eftersom jag själv är relativt ung och gravid. Är beräknad två dagar efter dig, känner du för att prata av dig finns jag här, :)

2010-09-27 @ 17:39:51
URL: http://thisisshit.webblogg.se/
Postat av: i väntan på trean

Oh holy shit. 12 år och sexdebuterar. Man går ju typ i mellanstadiet. Coolt? Nä. Patetiskt, ja.

2010-09-27 @ 18:10:34
URL: http://millionmilestonowhere.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Nej, det är inte normalt på något sett att ha sex när man är 12 år. Man är inte redo, hur mycket man än tror det, och man kommer ångra det senare i livet. Jag var 16 och inser idag att jag varken var redo eller att det var rätt kille och det är enorm skillnad i mognad mellan en 12åring och en 16åring, oavsett hur vuxen man känner sig.

2010-09-27 @ 18:46:08
Postat av: Maja

Vafan ska alla hålla på och lägga sig i för. Man bestämmer själv när man är mogen för sex. Vissa är det när de är 11 och andra när de är 20. Så länge man inte blir tvingad eller gör något mot sin vilja så spelar det ingen roll.



Sex är bra, sex är skönt, sluta gör sån jävla stor sak av det.

2010-09-27 @ 18:47:35
Postat av: Anonym

Din blogg är awesome! Det är grymt att du ska bli mamma så ung, då kommer du vara ungdomlig samtidigt som ditt barn kommer upp i tonåren.

Hoppas du får mycket stöd och lycka till från mig :)

2010-09-27 @ 21:55:17
Postat av: nathalie.

Det finns folk som blivit av med oskulden tidigare än 12. Varför se ner på henne då? Det var hennes eget val.

2010-09-28 @ 09:51:44
URL: http://nathalieelfstrom.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Men gud. Varför skulle det vara för ungt att ha sex när man är 12 år? Jag ser inte felet i det någonstans?



Är sex farligt enligt er andra som kommenterar?



Sex är det naturligaste som finns. Man vet själv när man vill tillfredsställa sig och när man inte vill det.

2010-09-28 @ 15:01:06
Postat av: Anonym

Jag tycker det verkar helt sjukt! Seriöst, 12 år? Vad sa dina föräldrar om det? Var du ens ihop med killen, och hur kom det sig att det blev så tidigt? Shit, vad knäppt. Blir äcklad av bara tanken..

2010-09-28 @ 17:23:23
Postat av: sanna

själv var min mamma 16 när jag föddes , och jag har ett bra liv för det (; är 13 år nu :D

2010-09-29 @ 17:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0