Stackars er..

Vet ni vad jag kommit på? Jag är så himla smart!
Ni som kommenterar elakt.. vet ni?
Ni vill bara kommentera elakt för erat egna liv är så jääävla tragiskt så ni måste klaga ner på andra!
varför klagar ni på mig? Jag är lycklig! Jag kommer få ett barn! En liten bebis!
och jag tror ni bara är avundsjuka!
Om ni själv är lyckliga och nöjda med ert liv, varför ska ni hålla på och försöka förstöra mitt?
Tänk på det, vilken glad människa skulle göra det?
Ni behöver inte tycka synd om mig, Jag tycker synd om er!

Men vissa av er.. ska ni veta, ni glädjer min dag! Ni gör mig så glad med era fina kommentarer!
Jag uppskattar det sååå jääävla mycket!<3

edit: Vissa av er verkar inte förstå inlägget. Det har inget med att göra att ni har åsikter om hur tidigt man ska skaffa barn och hur tidigt man ska ha sex eller något annat. För det har jag full förståelse för att alla har olika åsikter! Men folk som kommenterar att jag är dum i huvudet, jag är en idiot, jag är ful, jag är omogen , jag är inget värt m.m. Sånt blir jag faktiskt sårad av! Och det är egentligen inget ni ska ha åsikter om, ni kan ha åsikter om det men det behöver ni inte skriva till mig!

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Karin

Det är rätta takter! You go girl! ;D

2010-09-28 @ 17:07:47
URL: http://karinwikingsson.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ingen har varit elak? De har bara sagt sin åsikt om det att du förlorade oskulden. Du VAR liten, du VAR ett barn, det går inte att ändra på. Men jag har inte sett en kommentar som varit ett påhopp mot dig (någon enstaka kunde varit trevligare i hur de sa det, dock). Har du en blogg och skriver om kontroversiella saker som att bli gravid vid 14 och förlora oskulden vid 12, då kommer folk att ha åsikter om det. Det handlar inte om avundsjuka, utan att ha svårt att se utanför "boxen".



För att undvika detta skulle du kunna undvika att skriva om just sådana saker, men nu har du en blogg på rätt många läsare, och skriver du då något som detta som kan vara provocerande, då kommer folk skriva saker som du kan ta illa upp om!! Det finns många saker jag gjort som folk gärna skulle gapa om, om de hade chansen, men jag väljer att inte dela med mig av det, av den anledningen.



Det är inte avundsjuka, tyvärr. Ja du är jätte glad, och lycklig, och jag är väldigt glad att du är det!! Men, det handlar nog mer om ett behov av att dela med sig av sin åsikt, eller ett behov att kräka ur sig saker eftersom de tycker livet ska vara skola-jobb-man-barn-pension. Allt som inte är det är fel, och de som är i en annan situation än den är hemska personer, eller något.



Ha det bra :)

2010-09-28 @ 17:08:58
URL: http://subsisting.blog.com
Postat av: Therese

Bry dig inte om dom som är elaka, det är precis som du säger. De har ett liv som suger själva men försöker må bättre genom att klanka ned på andra !

Lycka till med bebisen! :)

2010-09-28 @ 17:18:01
URL: http://theeereeeseee.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Asså, jag tycker det är så jävla kul att följa din blogg och man längtar bara tills man själv blir mamma! är dock inte gravid längre... men den dagen man blir gravid och verkligen ska ha barn! Fy fan vad härligt!

2010-09-28 @ 17:20:46
URL: http://myaapocalypse.devote.se
Postat av: Lina

Ja, ingen gillar ju elaka kommentarer :( Men det där med avundsjuk, det tror jag inte stämmer. Jag tror ingen skulle vara i den situationen du är i.. En svår situation. Lycka till med barnet :)

2010-09-28 @ 17:23:35
Postat av: Jessica

Jag kommenterar inte elakt eller så..

Men jag är jätte avis ändå :D

2010-09-28 @ 17:28:02
URL: http://adorablebitch.blogg.se/
Postat av: Anna

Exakt, man är taskig mot andra som ett dåligt försök till att kunna känna att man själv är lite bättre. Vissa här har skrivit att man får kunna ta skit om man ska ha en blogg men det där är bara jättedåligt resonerat. Man ska kunna få göra vad man vill som inte är olagligt utan att bli påhoppad för det. Man har aldrig något rätt att vara taskig mot någon annan, inte på stan, inte i skolan, inte på en blogg. Jag blir riktigt upprörd över att det finns så många människor som tycker att man får göra vad man vill på internet. Feghet?



Sedan blir jag upprörd över dessa människor som är smyg-taskiga. Som försöker visa att de står över Mikaela, att de är klokare och att hon bara är ung och dum. Jag menar alla som använder uttryck som "lilla gumman", "lilla du" och skriver att de tycker synd om henne. Hon säger det själv, att det inte är synd om henne, låt henne vara då!



Jag tycker att du är bra Mikaela, som inser att det inte är dig det är fel på. Fortsätt såhär - ta aldrig åt dig!

Lycka till med bebisen! Det är ditt val och det ska ingen lägga sig i. :)



2010-09-28 @ 17:37:45
Postat av: Matilda

Bra tjejen! så ska det låta! det är det som gör dig så jävla bra!!! <3

2010-09-28 @ 17:50:03
URL: http://fantasyfilm.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså fuck u jävla...



2010-09-28 @ 18:15:43
Postat av: Sandra

Rebecca, jo vissa har varit elaka. Har du annars svar på varför man ska försöka klanka ner på andra för dom var tidiga att bli av med oskulden...? Vad ändras hos mig som person om jag är av med oskulden, eller inte? Skärp dig...

2010-09-28 @ 18:20:36
Postat av: Emma

Kan du berätta om hur det gick till när du hade sex första gången och när du trodde du var gravid ?

2010-09-28 @ 18:31:33
Postat av: Amanda

Men sen är det ju också - hur många vuxna tjejer skriver på sin blogg när dom förlorade oskulden? Det är lite sjukt tycker jag (och väldigt privat), och klart att människor kommenterar och tycker det är konstigt :s Speciellt eftersom dom var 12 år!! Men du ska klart inte ta åt dig om folk är elaka, men det finns en skillnad på personlig och privat, och försök att hålla det privata för dig själv och dela med dig av allt annat så kanske folk inte är så elaka. Just a thought.

2010-09-28 @ 18:39:09
URL: http://metrobloggen.se/edinburgh
Postat av: Anonym

jaaaa guuuuuuud vad jag är avundsjuk! jag är oxå fjorton, önskar sååååååååhäääär mkt att jag var gravid!!



not -.-



varför tjatar du så mkt om andras åskikter själv då

? är du avundsjuk?



2010-09-28 @ 18:46:41
Postat av: Ida

Jag håller med dig! Människor som behöver klanka ner på andra har antagligen ett så tragiskt liv själva.. Du kommer bli en toppen bra msmma.. Kämpa på och skit i vad de säger! Avundsjuka finns det alltid tyvärr...

2010-09-28 @ 18:49:44
URL: http://Junismamma.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

är du 95a eller 96a ? :D

vilket datum fyller du 15 år isåfall ? innan bebisen födds eller efter ? ^^



har precis börjat läsa din blogg och den är jätta bra tycker jag, men jag är därför tacksam för svar ;)<3

2010-09-28 @ 18:56:01
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma

Haha så rätt :)

2010-09-28 @ 19:44:07
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma

Det är ju så att när man skriver en öppen blogg som du gör och skriver så öppet som du gör så får du vara beredd på att du får kommentarer av olika slag.

2010-09-28 @ 20:25:06
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: :DDD

jaa ! berätta hur du hade sex första gången ! lixom huuuuur, hur gjorde ni det och var ? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDdDDDDD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-09-28 @ 20:28:02
Postat av: Rebecca

@Sandra kan du länka till där de klankat ned på henne?



Att förlora oskulden så tidigt är ju inte idealet, och inget jag skulle vilja att någon ska göra, men det gör en inte till en värre människa. Det är toppen att hon inte ångrar det, och det är ju huvudsaken. Man sätter ofta personliga värderingar på olika saker, speciellt något som att förlora oskulden. Det kan jag nog erkänna mig skyldig till nu, jag hade ångest när jag förlorade oskulden när jag var 16, kan inte tänka mig 12 då!! Haha. Men som sagt, det är mina personliga värderingar och åsikter. TYVÄRR så är oftast blogg+kontroversiella saker = åsikter + diskussion (och folk verkar inte fatta att diskussion ska vara diskussion och inte påhopp). För att undvika detta, då ska man behålla det privata för sig själv, om man inte är redo att ta kritiken. Där ÄR så, det betyder inte att det är RÄTT, men det är verkligheten.



De som använde sig av "lilla du" sättet att skriva kommentaren var nog inte direkt trevliga, var det de kommentarerna du syftade på? Jag tål inte sånt. Det, om något, är omoget. Vi är alla lika, oavsett ålder, kön, etnisktutsprung osv. Men elaka var de inte (då menar jag att de inte kallade henne h**a, osv).



@Anonym



Uppenbart att du är 14. De har åsikter om HENNE, såklart hon får tycka och tänka om det då. Hon är ingen robot.



Mikeala: du är ganska mogen för din ålder, och du kommer nog snart att upptäcka att det är inte våra åsikter som räknas, utan bara de som älskar dig räknas. Vi kan tycka och tänka hur mycket vi vill, men det ändrar inte ett smack, vi lever inte med/runt dig, du påverkas inte av oss på något sätt i det verkliga livet. Tänk på de som bryr sig istället, din mamma, pappa och dina syskon, dina vänner osv. Vem fan bryr sig om oss, liksom? ;)

2010-09-28 @ 20:47:08
URL: http://subsisting.blog.com
Postat av: Nanna

Du, jag har inget tragist liv, verkligen inte och jag är definitivt INTE redo för en unge.



Du är fortfarande tonåring, BARA tonåring och visst du kanske känner dig redo för ett barn nu. Men fattar du inte hur jobbigt det kommer vara?



Dock är det gelt och hållet ditt eget fel, och även om jag inte tycker att det är fel med abort så förstår jag folk som är hel emot det. Men lilla gumman du är 14 ÅR? Fattar du inte att du sumpar en ganska stor del av ditt liv nu.



Nej det finns ingen odrning i livet, men jag tycker ändå att du borde i alla fall gå ut högstadiet innan du skaffar barn.



Och du, mikaela. Du är inte så mogen (eller det kanske du är, men sättet du skriver på, vem du ser upp till, hur du är i bloggen mm. tyder klart och tydligt på att du är omogen), men du har ingen årervändo. Jag tycker faktist lite synd om dig¨.



Och du, vi som ger dig negativ kritik har inga tragiska liv. Jag tycker inte att du ska ta åt dig av folk som säger att du är dum i huvet och sånt, men jag tycker samtidigt inte att du ska klanka ner på oss som faktist bara säger vad vi tycker. Jag skulle verkligen inte säga att du var en idiot eller liknande eftersom du tydligen valt efter vad du tyckte kändes rätt.



Lite försent att ångra sig, men nästa gång du står framför ett sånt här val, tänk efter en extra gång då.



Okej?

2010-09-28 @ 20:47:39
URL: http://havsbarn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag skulle inte kalla det att vara elak utan det är kritik, något som du får räkna med när du driver en öppen blogg. Du kan väl inte mena att du trodde att varenda en av dina läsare skulle avguda dig?



Jag fick barn när jag var lika gammal som dig, men jag tycker ändå att du beter dig fruktansvärt omoget för att vara fjorton.

2010-09-28 @ 20:54:41
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: angelica

jag håller med dih helt! , dom är bara avundsjuka för att du kommer sitta med en ur gullig bebis i famnen på julafton oh vara lycklig! , oh för att dom själva inte kommer kunna få ett barn nu! , vill själv ha en liten bebis, men vill inte riskera mitt oh min pojkväns 2 åriga förhållande. men vet att han gillar barn haha :D .

hoppas verkligen du klarar av att ta hand om barnet utan barnets pappa, det är starkt gjort att välja att behålla!. du verkar vara en gullig oh omtänksam tjej oh bebisen kommer säkert få det jätte bra!



lycka till med allt!



kram angelica !

2010-09-28 @ 21:29:52
Postat av: Annika:)

vrf står det "edit" med mörka bokstäver???



ha det gött så länge:)

2010-09-28 @ 21:39:39
URL: http://thevampiregirl.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Bra vännen så ska de låta :D

2010-09-29 @ 05:58:13
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/
Postat av: Jennie

Till alla er som skriver elaka kommentarer:



Jag tycker absolut inte att det är optimalt att bli förälder vid 14 års ålder. Men nu är det som det är, och det går inte att ta tillbaka.



Så då undrar jag vad ni tycker att ni tillför för konstruktivt som skulle hjälpa Mikaela i att bli en bättre förälder, när ni ständigt påpekar hur dum i huvudet hon är?



Bara för att hon har en blogg och blev en "offentlig person" tycker jag ändå att det är skillnad på kritik och kritik. Att säga "så här tycker jag" är väldigt stor skillnad på att säga "du är ju dum i huvudet".



Är man bara trevlig så kommer man oftast långt.



Till Mikaela:



Varför publicerar du dessa elaka kommentarer som är direkta personhopp? Kan det inte vara så att du göder trollen?



Om vi tänker i de banorna att din blogg är ditt hem. Du bjuder hem mig till dig på middag och jag säger "fy vad du är ful, maten smakar skit och du är dum i huvudet". Skulle du bjuda hem mig till dig igen då?



Samma princip tänker jag om bloggen. Den är ditt lilla space på nätet. Du bestämmer själv vem som ska få göra sig hörd.



Av erfarenhet vet jag att om trollen aldrig får komma till tals, då tröttnar de tillslut.

2010-09-29 @ 09:54:13
URL: http://www.lagomskadetvara.blogspot.com/
Postat av: i väntan på trean

Nej ni som säger att folk är avundsjuka, jag tror inte alls de är avundsjuka. Inte majoriteten på åldern att få barn osv. Däremot får man förstå att många reagerar på åldern då bloggaren gjort det ena än det andra.

När jag var 14 trodde jag och tyckte jag att jag var så mogen, men det är man ju egentligen inte innerst inne, men har inte svaret på livets alla frågor ännu och man lär hela livet. Däremot mognar man förhoppningsvis mer om man får ta sig an rollen som förälder och med rätt stöd och hjälp klarar de flesta faktiskt av det vare sej de är 14 eller 17 eller 20.

Mitt första barn var beräknat 5 dec 03, kom sedan 4 dec. Tyvärr finns hon inte längre med oss i livet då hon blev sjuk i cancer. Men hon var en ljuvlig liten person och jag saknar henne oerhört mycket.



2010-09-29 @ 15:40:48
URL: http://millionmilestonowhere.blogspot.com/
Postat av: Erica

Ja hoppas att du kommer få det mysigt ihop med det lilla krypet inne i magen :) Det är intressant att läsa din blogg hur du går frammåt det är verkligen roande.. Det är verkligen tasigt dom som skriver att du är omogen för att vara 14.. Jag tycker det är upp till var och en som tycker att det är dags att skaffa en liten familj. Visst är det underbarrt.. Själv har jag levt ihop med min sambo i 3 år 1 månad vi flyttade ihop ganska fort men ja hoppas verkligen att du inte lyssnar på dom som skriver så vad du är vad du inte skulle gjort.. Det är upp till var och en om du är redo så är du de det kan ingen ändra på.. Sen tror jag att dina föräldrar stöttar dig fram..



Kram Kram Erica

2010-09-29 @ 18:35:21
URL: http://surpricebox.com/
Postat av: jennifer

Det är bra tjejen, dom är avisar på dig, och ditt liv. du har precis rätt och du är bra, du vågar säga dina åsikter och, du bryr dig inte fortsätt så.

u rock tjejen (; du kommer bli en suuper mamma, med en liten bebis som kommer älska dig. Ha det bra <3 :)

2010-09-29 @ 21:05:15
URL: http://lovejennifer.blogg.se/
Postat av: Mimmie

ditt liv och du är tragisk..

2010-09-30 @ 04:41:02
URL: http://livetsomintedulever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0