Jag behöver inte berätta för chefen

Jag behöver inte berätta för min chef att jag är gravid. För jag har ingen. Jag har istället 1000 lärare som måste få veta!  Det är värre.
Tur jag hade som inte behövde säga något själv utan när jag kom till skolan första dagen efter sommarlovet så visste redan alla! Och gud vet hur dom visste... Dom sa att dom hade läst min blogg men komigen ? Hetaste samtalsämnet i personalrummet eller vadå? alla kan ju inte ha läst min blogg..
Det som är bra med mina lärare är att nästan alla mina lärare är tjejer , och dom har varit gravida någon gång, så dom vet hur jag känner. Dom vet hur jag har det.
Men jag önskar dom kunde förstå att jag också får humörsvängningar ibland!
Okej korkat av mig att inte förstå varför dom blir sura när jag är sur, men jag tycker att dom sätter för mycket press på mig! Jag måste ju sluta lite tidigare än alla andra , jag ska sluta på höstlovet och dom andra innan jullovet och jag får MYCKET MYCKET läxor!
Och jag blir stressad!
Jag tror inte det är så hälsosamt att vara stressad... Barnet känner av det.

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: emma

Har Veckans blogg gå med och kolla om just du blir veckans blogg kramar emma :)

2010-09-28 @ 20:33:46
URL: http://emmanicklassonsliv.blogg.se/
Postat av: erica

Så jobbigt är det när man har tusen högar som väntar på att bli gjorda och man vet inte i vilken ende man ska börja på..

Mitt tips är att du tittar först vilka ämnen som du har läxor i. Då lägger du ut x-antal högar för x-antal ämnen, alltså ett ämne i var sin hög och sen börjar du med det du tycker är roligast, när du kommit en bit på en läxa och börjar tröttna, lämnar du det och hoppar du in på nästa ämne där av att du fått en frukt, macka eller vatten som höjer ditt blodsocker och fokusering så du orkar ytterliggare ett ämne. Sen är det viktigt med pauser, hällre 10 pauser på 10 min/per paus än 2 pauser och du knappt orkar med läxorna. Under pauserna kan du gå en sväng ut, diska, gå på toa, fylla på ett glasvatten och drick. Fixa en lätt fika och slappna av. Ditt mål är viktigt för att du ska orka.



Ex. Jag har matteprov på fredag och jag ska nu under veckan kolla så jag kan allt, och i morgon på lektionen vill jag ha hjälp av läraren av det jag känner mig osäker i. Och för att hinna med allt inför provet lägger jag upp en plugg dag så här



startar att plugga vid 12.00, har ett glas vatten samt frukt vid sidan om.

13.00 paus - tvätta

14.00 paus - mat.. och så vidare.. Istället för att bestämma att man ska sitta från 12-18 och bli trött på grund av att det är så lång tid, så lägger jag upp det i korta intervaller.. Funkar för mig utmärkt!

Testa du med!! =)

2010-09-28 @ 21:44:19
URL: http://ericaskrypin.blogspot.com
Postat av: malin

jag är själv 14 år, men jag är inte gravid :) men jag kan känna pressen med läxorna plus att vara gravid det måste vara jobbigt! jag har precis börjat läsa din blogg och jag tycker det verkar jättemysigt men ändå jobbigt för dig. Jag tycker du är stark som vågar gå igenom det här! fortsätt kämpa!:)

2010-09-28 @ 21:57:50
URL: http://mollllan.blogg.se/
Postat av: sara

Stressade mammor får ofta feta barn..

2010-09-30 @ 23:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0