Veckans frågor - V.42

Alltså... Läste din mamma din dagbok? Med lov?
Nej! Hon hittade den på skrivbordet och hon var lite nyfiken.. jag var lite korkad som
lämnade den där i all hast!


var du och pappan till barnet ihop, och isf är ni ihop fortfarande...?
Ja. och sedan nej.


Vem var den ALLRA FÖRSTA du berättade om graviditen för? Vad har du för band till denna personen och varför valde du att berätta för just den personen först?:)
Mamma såklart! :) Och ni vet ju alla vad man har för band med sin mamma.. hon är nästan den enda som förstår mig! :)

Vill de vara en aktiv del i barnets liv? Vill Kevin vara med under förlossningen, kommer du kunna räkna med stöd och hjälp från deras sida när bebyn väl kommit? Bor de långt ifrån er, därför ni träffas så sällan eller pga något annat?
Ja det verkar det som! Men Kevin vill inte vara med under förlossningen, han hade annat för sig det datumet.
Ja , jag får deras stöd! :) Jo dom bor lite långt bort.. Jag bor i sollentuna och dom bor i Västerhaninge.


Vem kommer vara med dig på förlossningen? :)
Mamma är helt säkert, och min syster Janina (min andra syster bor i London tyvärr :( )och min kompis Nadya vill jag ska vara med! Men det beror om dom vill det :)


Jag undrar bara om du har några syskon själv? :)
Och om du inte har, är det därför du har haft längtan efter ett eget barn så tidigt ?
ja jag har två storasyskon, så jag ville ha en lillasyster också när jag var liten! Och jag har
alltid haft en längtan efter barn! :)


Vill du ge Kelly ett/flera syskon i framtiden, elr har du nt tänkt på dt?
Skulle du vilja ha ett barn ganska på en gång efter elr vill du vänta kanske 10 år , när du skaffar man,hus & bil kanske ?
Ja jag skulle vilja ha ett till barn i framtiden vid ålder 28 eller något. Och då vill jag vara gift!


Hej jag undrar bara om du känt av sammandragningar/förvärkar ännu?
Japp! :D


Hej, har socialtjänsten tagit kontakt med dig? :) / bella
Hm.. nej. Bara en fråga, varför skulle dom göra det? :)

hur mycket MER väger ni nu?
Gått upp 7 kilo!

Hej! Jag undrar vad du smörjde in dig med mot bristningarna på magen?
Cocos-bodybutter från The body shop!

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Anonym

En fråga :)



Ville du bli gravid?

Försökte du bli med barn eller blev det bara så?

2010-10-22 @ 18:36:30
Postat av: Maria

Hmm, vad menar du med att bebis pappa är upptagen datumet då Kelly ska födas? Det är ju bara ett beräknat datum.. Kan hända 2 veckor innan eller 2 veckor efter..



Sen undrar jag om du vet att det ska bli en tjej? Eller bara tror du det?

2010-10-22 @ 18:53:31
Postat av: Linea

Du har verkligen låst in dig på ditt bf va? Jag gick över 1 vecka och hade tur att få bli igångsatt då. Några i min föräldragrupp gick över 18 dagar.

Har du fått typ bestämt snittdatum eller nåt? För man ska inte lita för mycket på bf, speciellt inte vid första barnet även om det såklart kan komma både tidigare eller exakt på samma. Men vanligast är att man går över 1 vecka eller 2

2010-10-22 @ 18:57:36
URL: http://lineaessberg.blogg.se/
Postat av: isabelle

En fråga hur gammal är din pojkvän elr han du fick barnet med ? :)

2010-10-22 @ 20:37:03
Postat av: Hanna

Spana gärna in min blogg på http://wordsbyme.se

Där hittar du idolrecensioner, en galen papegoja och annat kul!

Trevlig kväll!

2010-10-22 @ 21:28:51
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Jenny

Som sagt du kan inte vara säker på att hon kommer de datumet om du kollar runt på andras bloggar som har fått sitt första barn så har dom gått flera dagar över tiden +9 och såna saker. Så han kan nog ändå vara med på förlossning, känns ju bara som en undanflykt från hans sida han är ju ändå pappan och som inte vill vara med när hans första dotter födds :S Ta detta som en vanlig komentar menar ju inget illa :D

2010-10-22 @ 23:07:24
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/
Postat av: Yvonne

hoppas allt går bra för dig. Lycka till!

2010-10-22 @ 23:28:15
Postat av: clara

eh, asså. du säger att pappan ska finnas där men han hade annat för sig en att träffa sitt barn? inget illa menat till dig, men du borde nog säga till pappan "ska han vara en pappa borde han vara med från början, det finns inget viktigare en ens barns födsel"

2010-10-22 @ 23:35:16
URL: http://notsosunny.blogg.se/
Postat av: Klara

Att smörja in sig mot bristningar hjälper inte ett dugg. Det kan inte hjälpa eftersom bristningar beror på hormoner. Bara så du vet.. :)

2010-10-23 @ 10:13:48
Postat av: Anonym

Hej :)

jag undrar, du sa att pappan till barnet hade annat för sig de datumet barnet skulle komma. Tycker inte du de är lite tråkigt att han är sån? att han inte bryr sig såpass mycke? iofs. är ni ju inte tillsammans längre men han borde väl ändå visa lite hänsynt? han verkar inte så intresserad av barnet?

2010-10-23 @ 12:43:25
Postat av: Sara

Hon kanske undrar som har frågat om soc för att när man är under 14 så kan det vara så att dom tar kontakt med en för att dom vill "kolla" upp dig lite då och då för att du kanske inte är en lämplig mamma pgr. av din unga ålder (inte för att jag har något emot det) men så är det bara (tyvärr).



Jag håller med Jenny och Clara, där finns inget VIKTIGARE än när ens barn föds! TYcker jag ialla fall (inte för att jag vill lägga mig i).

2010-10-23 @ 15:53:01
Postat av: Ellinor

Du vet väl att endast kvinnor som tidigare fött barn får vara med vid förlossningen? Nu vet jag inte om din syster har barn, men det har säkerligen inte din kompis. Det är för att de som inte fött inte ska avskräckas att föda barn genom att se en förlossning.

2010-10-23 @ 18:39:44
URL: http://movingforlove.blogg.se/
Postat av: Nanna

Asså, ursäkta mig men vill du att din KOMPIS ska vara med under förlossningen? Fattar du inte hur FÖRNEDRANDE det kommer vara? Vill du att din vänn ska SE dig ligga med benen i luften när du svettas och spy ner dig samtidigt du måste skylta med fittan? Familj kan jag förstå och så, men VÄNNER?



Och du kommer ju inte att föda på datumet som är beräknat, väldigt få som gör det. Men hallå, vad ska han göra? Sätta på nån annan 3 åring och göra den gravid eller?

2010-10-24 @ 00:26:46
URL: http://havsbarn.blogg.se/
Postat av: Majja

svar till dig Ellinor *http://movingforlove.blogg.se/*..

vart fan har du fått ifrån att bara dom som fött barn får vara med på förlossningen? SÅ ÄR DET VERKLIGEN inte! har själv fött barn och pappan var med! och känner nåra som haft sin bästa kompis med och hon hade inga barn! så ren bullshit på det! vem som helst får vara med. men bara 2st fick vara med i Västerås där jag födde mitt barn!

2010-10-24 @ 01:45:44
URL: http://mammatilljack.blogg.se/
Postat av: Hannah

Nanna: Vad vet du om att man svettas och spyr ner sig själv under en förlossning? Du verkar vara mer omogen är denna söta 14-åriga gravida flicka.



Mikaela: Du kommer inte få ha med dig så många som du hade tänkt dig på din förlossning. Rummen är alldeles för små för att det. Har du tur får du ha med dig din mamma och ev. barnets pappa om han ska med.

En förlossning kan ta väldigt lång tid för en förstagångsföderska och bli inte ledsen om Kevin inte orkar vara närvarande hela tiden. det viktigaste är väl att han isåfall är närvarande vid förlossningsskedet om du vill de.



Lycka till!

2010-10-24 @ 18:00:37
URL: http://colinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej.:) och tack fö en såå underbar å söt blogg! <333:D

men vart inte din mamma arg eller nåt när hon fick reda på att du vart graviid?

2010-11-20 @ 17:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0