Hello again!

hej igen alla kilon jag gått ner under sommaren.... Nu har jag gått upp allt igen.
Fast för bebisen då ... Hoppas det är för bebisen iallafall och att jag inte lagt på mig några graviditetskilon
:( Barnmorskan sa att om man går upp under graviditeten blir det extra svårt att gå ner igen.. På ultaljudet så stod det att bebisen vägde så mycket som 1800 gram! Alltså nästan 2 kilo :O Hon skulle egentligen väga 1600 gram , dom sa att det kommer bli ett stort barn!
Och det var normalt mycket fostervatten.

Gud det känns så overkligt!  Det ligger en bebis i min mage som jag går runt och bär på!
Jag kommer inte kunna tro det förns jag verkligen föder.

2 MÅNADER KVAR!

Hur ser du ut? Hur är du? Älskar du mig?

Några av mina tankar...

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: LIN

Klart att hon kommer att älska dig!

2010-10-01 @ 16:45:12
URL: http://shutuplisten.blogg.se/
Postat av: elin

vill bara skriva att när de uppskattar vikt på bebisen så har de väldigt ofta fel. så jag skulle inte lägga speciellt stor vikt vid vad de säger om det

2010-10-01 @ 16:50:22
Postat av: i väntan på trean

Hur man går upp eller ner i vikt är ju individuellt.

Jag gick ner mina 20 kg på 6 månader utan att göra något mer än att promenera o leva normalt. Man skall ju heller ej banta direkt efter man fött då man behöver extra för amningen. ( Om man tänker amma )

:-)

En del får ju svårt att gå ner sina kilon men de flesta tappar nog dem till sist.

2010-10-01 @ 16:51:46
URL: http://millionmilestonowhere.blogspot.com/
Postat av: Linda - Mamma till Joline

Man lägger ju på sig så mycket som kroppen behöver sen inför amningen. Väger du lite extra innan lägger du på dig mindre och väger du mindre innan lägger du på dig mer.



Jag gick upp 20 kg och nu, snart fem månader efter förlossningen, har jag gått ner 24 kg. Om du ammar kommer vikten bara rinna av dig. Jag önskar att jag hade gått upp mer under graviditeten så jag skulle slippa oroa mig för vikten nu!



Angående viktuppskattning på ultraljud så stämmer det inte alltid. Dom uppskattade att min tjej skulle väga mellan 3500 och 3700 gram när hon föddes och hon vägde 4540 gram!



Lycka till med allt, du har så mycket härligt framför dig!

2010-10-01 @ 17:08:00
URL: http://lindakonno.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag gick upp sammanlagt 8 kg med första dottern, 9 kg med andra dottern. Efter två dagar var magen platt igen. (Dock lite mer randig än innan^^)

2010-10-01 @ 19:44:12
Postat av: elin

Min storesyster som jag bor hos är gravid nu. Med hennes förstfödda gick hon upp 22 kg och efter ett halvår, eller om det var mindre så hade hon gått ner typ mer än 25 kg, så hon vägde alltså mindre än innan hon blev gravid. Och jag kanske ska tillägga att hon inte tränade någonting för att gå ner! Eller okej, hon gick ut en promenad om dagen med hundarna men det har hon alltid gjort och hon har alltid ätit som en häst. (ändå väger hon inte mycket) Nu har hon gått upp typ 25 kg, och det tycker hon är tungt. hon ska föda om några dagar iaf, och jag tror det blir samma den här gången. men det kanske är olika för alla :)

2010-10-25 @ 10:41:57
URL: http://elonslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0