Första familjeutbildningen idag!

Var på min första familjeutbildning idag! Alla var jätte snälla där! men jag kände mig lite outsider för alla hade sin partner med sig. Hihi var yngst i gruppen också :) Men jag är glad att jag inte valde en speciel "unga föräldrar" grupp , för jag vill bli behandlad som en vuxen. Vi snackade om olika ställningar vid förlossning, smärtlindring , hur barnet kommer ut och när man ska åka in osv. Nu har jag iallafall bestämt vad jag vill ha för smärtlindring!
Hade tänkt mig lustgas och epidural. Det var det min mamma tog när hon födde mig! :) Låter det bra?
Sen efter åkte jag tillbaks till skolbänken! :)

Känner alla gravida likadant? Den där bilden beskriver hur jag känner så himla mycket! Texten iallafall :)

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Mamma Stina

Man har ju olika dagar som gravid. =)

Hur mår du idag då?

2010-10-18 @ 15:55:36
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Blir säkert bra med de bedövningar du nämt :-)

Jag har tagit EDA vid mina mest för jag gillar inte att bli borta med vinden o vimsig som man kan bli av lustgas ^^ Men det kanske är det många gillar :-D

2010-10-18 @ 16:51:14
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: josefine

Vem kommer vara med dig på förlossningen? :)

2010-10-18 @ 17:01:27
URL: http://www.automatic.devote.se
Postat av: Nour

ÅÅÅÅHHHH Du värkar sjukt gullig skojar inte! Det är bra att du inte tänker sluta blogga!:D

Jag önskar att min kille kunde ta mer av din!

Att han ställer upp för dig min är en idiot men älskar han endå! Hur ska man göra för att få en kille som bryr sig som din?<3333

2010-10-18 @ 17:01:55
URL: http://noursnor.blogg.se/
Postat av: julia

Jag brukar inte läsa din blogg men jag hittade den nyss och har läst de flesta av dina inlägg.

Jag tycker att du är jättemodig och jag har all respekt i världen för dig att du behåller ditt barn. Jag är lika gammal som dig och jag har inte änns strulat med en kille, ganska så pinsammt :)

Jag ville i alal fall bara kommentera och säga att du verkar vara en helt fantastisk människa och btw så är kelly är helt normalt och jättefint namn!

2010-10-18 @ 17:14:29
Postat av: Carina

Hej tjejen.

Tänkte höra om du gör desange på glogg gratis ?

Tycker din e så fin :-)

2010-10-18 @ 17:28:39
URL: http://mamma84.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

hejsan! jag är bara så impad över hur du verkligen vill det här! jag älskar din blogg och jag älskar att en 15 årig tjej vill ta ansvaret och kan ta ansvaret för ett litet barn! Kelly är ett jätte fint namn :) Jag är också 15 år och när jag läser din blogg blir jag bara mer och mer sugen på att skaffa barn. men som sagt så skulle inte jag klara det. Jag längtar verklligen efter att få läsa mer om ditt liv både före och efter kelly har kommit! :)

2010-10-18 @ 17:34:13
Postat av: Linea

Jag hade också tänkt epidural, men det blev inte så eftersom min förlossning bara tog 4 timmar och den ska sättas 4 timmar innan ungen kommer.



Hade jag varit du hade jag dock gått till en speciell Unga föräldrar-grupp. Vi hade ingen sån här där jag bor, men hade jag fått välja hade jag hellre gått med fler i min ålder - och då är jag ändå 22.

Det handlar nog inte om att de blir behandlade som unga, utan att de har fler som är i samma ålder och lättare att hitta vänner med barn, vilket jag tror är viktigt speciellt om man har unga kompisar.

2010-10-18 @ 18:05:33
URL: http://lineaessberg.blogg.se/
Postat av: Miia mamma till My

Det låter bra. Jag hade också lustgas o epiduralen, det funka på mig ibörjan. Men det är ju olika för alla.

2010-10-18 @ 18:35:23
URL: http://busfroetochjag.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhh så mysigt =)) ska själv bli mamma i januari, e 18 o jag tycker jag e en ung mamma :O haha. Men du verkar vara vettig trots din ålder så du kommer nog klara allt galant.

2010-10-18 @ 18:53:06
Postat av: Fia - mamma till Lucas & gravid

Man blir behandlad som vuxen fast man går i ung förälder grupp! Jag va 18 när jag fick mitt första barn och jag valde att gå i ung förälder grupp. Skillnaden är bara att det är fler som är i ungefär samma ålder, vilket betyder att man troligtvis har mer gemensamt med dem. Jag har lärt känna många genom den gruppen och umgås med dom privat också. Jag skulle tipsa dig om att gå till den unga gruppen också/istället för att jag tror att du kommer ha mer gemensamt med dem! Och du blir behandlad som en vuxen där också! Det är bara ett tips, tror att det skulle vara roligare för dig.



Ville bara säga det och lycka till med bebisen när hon kommer!

Kram

2010-10-18 @ 19:00:43
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej!

Jag undrar bara om du har några syskon själv? :)

Och om du inte har, är det därför du har haft längtan efter ett eget barn så tidigt ?

KRAM

2010-10-18 @ 19:29:41
Postat av: Sandra

Jag använde lustgas och epidural och tycker det funkade utmärkt trots en jobbig förlossning :)

2010-10-18 @ 19:32:43
URL: http://sandramariewahlbom.blogg.se/
Postat av: 16 år & gravid ♡ Vecka 22

Vet inte om jag vill ha epidural faktiskt. Ibland försvinner ju värkarna och så kan bebisens hjärtljud gå ner så att man får göra akut kejsarsnitt istället. Inte så vanligt kanske men jag är livrädd för kejsarsnitt xD

2010-10-18 @ 20:12:20
URL: http://meino.se
Postat av: Carrå

Jag hade oxå lustgas och epidural, mycket bra!

2010-10-18 @ 21:21:16
Postat av: Martina- Blivande 3 barnsmamma

Mina förlossningar gick så snabbt båda barnen var ute efter ca 1 1/2-2tim efter jag kommit in till förlossningen så första han jag inte få någon smärtlindring alls andra förlossningen prova jag på lustgas en stund men alla reagerar ju olika och jag reagera ingenting, det var som att andas in luft så den åkte bort.



var ju 15år när jag vart gravid med dottern men han fylla 16år när hon kom och jag började en ungmamma grupp när min dotter var 3 månader och där träffade jag fyra stycken mammor och alla har jag ännu kontakt med, jag var yngst i gruppen så dom är mellan 1-3år äldre än mig.

två av mammorna träffar jag regelbundet och våra barn är kompisar och leker.



Det jag vill komma fram till är att personal på ungmamma grupper är utbildade att dom ska vara där för att inte dömma. Det är som en vanlig mamma grupp bara det att mammorna har en annan ålder och har mycket gemensamt.



Tycker du ska ge det en chans och gå dit för som sagt där finns mammor närmre din ålder som du har mer gemensamt med.. ekonomi,skola,boende osv

2010-10-18 @ 23:15:25
URL: http://demicorazon.blogg.se/
Postat av: Thessan

Jag skulle ha samma smärtlindring, men det tog sån tid så jag ville inte riskera att stanna upp det så jag tog bara lustgasen en stund. Så det blir nog bra ska du se :)

2010-10-19 @ 07:03:03
URL: http://morriislajf.blogg.se/
Postat av: Josefine

Lustgasen är såååååååååååå bra :) Jag behövde inget annat..

2010-10-19 @ 09:03:56
URL: http://joosefinea.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag tycker du ska åka in på bb med inställningen att ta så lite som möjligt och sedan ta det som det kommer istället när du väl är där.



Sedan måste jag nog hålla med vad vissa andra skrivit om föräldragruppen. Jag gick också i en ung mammagrupp, och tyckte det var jättebra! Som sagt, man får chansen att träffa andra unga mammor som man kan ha kontakt med länge efteråt :)

2010-10-19 @ 10:41:46
URL: http://sandraspjuth.bubbleroom.se
Postat av: ella

lustgas är en av de mest miljöfarliga gaserna i världen, mycket MYCKET farligare än koldioxid! Lustgasförbrukningen under en förlossning motsvarar en bilresa mellan Stockholm och Hamburg! Haha, det kanske låter som om jag tjatar och surar men jag tänker bara på miljön. Annars har jag inget emot dig :)

2010-10-19 @ 15:58:37
Postat av: Åsa

Jag hade bara lustgas när jag födde. Kom in när jag var öppen 6 cm, fick bedövning när jag var öppen 8-9 cm, hade aldrig hunnit få eda, så förbered dig på att du kanske inte vill ha det. Epidural var mitt sista alternativ, fanns så mycket nackdelar med det kände jag.

2010-10-19 @ 16:17:10
Postat av: Anonym

Fortfarande.... du är inte vuxen än kom ihåg det!

2010-10-19 @ 20:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0