Det var väl bara onödigt

Kommentar:
Det är väl skillnad på att ha barnasinnet kvar som VUXEN och än att ha sängkläder som 10 åringar har?

- Förlora oskulden som 12 åring, ville redan då ha barn.
- Bli gravid som 14 år med en kille som inte vill ha barn med dig eller inte kommer ta sitt fulla ansvar.
- Försökte begå självmord.
- Vet inte ens hur sina egna föräldrars relation ser ut.
- Inte gått ut skolan.
- Inte är mogen.
- Snälla Hannah Montana sängkläder...
- WT

Svar:
1.
Har du problem med det? Det var 3 år sedan, det har väl inget med dagsläget att göra!
2. Vad har killen med mig att göra ? det har väl inget att göra om jag är mogen eller inte?
3. Vem har sagt att jag försökt ta självmord?
4. Behöver jag det?
5. Vad spelar det för roll, jag kommer ju gå ut skolan?
6. Jag är mogen! Jag är barnslig, men inte OMOGEN!
7. Varför ska jag köpa nya varje år? Dom är ju skit snygga ju!

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: malaika mokede

asså seriöst, låt henne ha hannah montana sänkläder, hon är iallafall sig själv!

hon har sin egna stil så om ni har problem med nått, varför läser ni hennes blogg då?

shit, no lifers så lyssna inte på dom mikaela

2010-10-03 @ 11:19:46
URL: http://malaikaaam.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men gud... Vad baserar du din "mogenhet" på?

2010-10-03 @ 11:45:57
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: Tess

Varför kommentera så? Jag menar, hon har vad hon vill ha för sängkläder. Hon vågar i alla fall stå för den hon är! Men det verkar inte du göra!? Det är väl flera som förlorat oskulden vid 12 års ålder?

Det är väl fler som behållit barnet utan att pappan velat vara delaktig? Snälla, lägg ner!

Micha! Stå på dig! Du är en stark person och du kommer att klara detta med att vara mamma jättebra!

2010-10-03 @ 11:55:37
URL: http://thenewtess.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Det är en sak att förlora oskulden vid 12, men att planera barn då... Det många har emot det är inte att du skulle bli mamma då, utan att du då skulle leva på dina föräldrars pengar, och inte kunna försörja dig själv. Det gör du i prinicip nu också, men du kommer kunna skaffa jobb när du är klar med mammaledigheten nu, om du varit 12 så hade du kommit ur mamma ledigheten vi 14, och det är inte många som ha/kan få jobb då.



Man ska betala för sina egna barn, och visst ibland behöver man kanske hjälp från sina egna föräldrar, men man ska kunna göra det själv. Dina föräldrar skulle blivit föräldrar IGEN, och inte morföräldrar.



Nu är du ju såklart mognARE än vad du var vid 12, men anser du verkligen att du skulle kunnat ta hand om ett barn i den åldern?



Sen kanske du inte är jätte mogen som en vuxen är det, men du är inte lika omogen som många andra i din ålder kan vara (verkar det som).

2010-10-03 @ 12:01:25
URL: http://subsisting.blog.com
Postat av: Ella

Ja att påstå att du som 14 åring skulle vara mogen är skrattretande! Och att du redan som 12 åring ville bli gravid är hemskt. Finns INGEN i din ålder som är mogen, ni tror det bara.



Du framstår som små puckad när du inte ens vet om dina föräldrar är gifta eller inte. Ens familj är de man är närmast och vet en så grundläggande sak...



Varför överdoserade du tabletter då? Det gör ingen psykisk stabil människa. Eller var det sätt att få uppmärksamhet på?



Du är inte mogen, var du det hade du inte haft oskyddat sex. Du vet inte hur livet fungerar. Du bor hemma än, det säger väl allt. Du ÄR ett barn. När du fortfarande har föräldrar som tar hand och försörjer dig är du ett barn.

2010-10-03 @ 12:06:03
Postat av: Miranda

... Tyckte du verkade som en rolig tjej när jag började läsa bloggen, men att du försökte bli gravid redan vid 12års ålder är lite överdrivet, speciellt att skriva ut det på en blogg...

2010-10-03 @ 12:51:32
URL: http://fairytalez.blogg.se/
Postat av: sara

SLUTA gnäll på henne ! hon kommer bli en bra mamma !. min sambos moster är 43 år gammal, hon kan inte ens ta hand om sin 3 åriga dotter. min sambos moster är mer omogen än Mikaela är. man kan vara mogen som ung och man kan va omogen som vuxen också. låt henne skriva vad hon vill på sin blogg. sluta o läs den då om ni inte vill se!!

2010-10-03 @ 14:37:12
Postat av: Anna

"Finns INGEN i din ålder som är mogen, ni tror det bara."-Ella



Alltså fy vad jag avskyr när vuxna drar alla ungdomar över en kam. Det är som att säga "INGEN femåring kan spela piano". Har du träffat alla femåringar i hela världen då, har du sett att ingen av dem kan spela piano? Kan alla vuxna spela piano?

Det är omoget att bedöma folk efter något, oavsett det handlar om kön, etnicitet, sexuell läggning, religion eller ålder.



Och angående Hannah Montana-lakanena, det är modigt att våga stå för dem som fjorton-femtonåring. Gillar hon henne ska hon få göra det! Vad är problemet med människor? Är det mognare att ha en Kiss-affisch på väggen? Om ja, varför? Kan ni svara på det?



2010-10-03 @ 15:37:19
Postat av: Ella

Anna: Det är väl en stor skillnad på att ha en talang och vara mogen.



Mognad kommer med åldern. Med kunskap och lärdom. Vad kan du om livet när du inte gått ut skolan och fortfarande bor hemma hos föräldrarna? Livserfarenheten är minimal.



Hon kan inte ens få ett heltidsjobb för att försörja sig. Är det rätt att hennes föräldrar ska få försörja ett barn på nytt, deras eget barnbarn?

2010-10-03 @ 19:23:02
Postat av: Sandra

HAHAHA!! Jag är 21, två barn, och brukar sno min äldsta dotters my little pony lakan. Snälla någon, ring soc. Mitt barn mår dåligt. Jag har fel lakan. ASGARV!

2010-10-03 @ 19:43:31
Postat av: annica

Om du nu vore så mogen så skulle du inte änns bry dig om att svara på sådana komentarer...

Och varför överdoserade du om du inte ville ta livet av dig, bara uppmärksamhetskåt eller?

2010-10-04 @ 16:59:33
Postat av: josefine

Kul att sitta och läsa alla kommentarer... haha.

Men stå på dig, jag tror på dig! :)

Och jo, det finns absolut 14åringar som är mogna

2010-10-04 @ 21:49:06
URL: http://www.automatic.devote.se
Postat av: Anna

Jag vet inte om vi har samma uppfattning av vad "att vara mogen" innebär, Ella, det kanske är en grundförutsättning för en sådan här diskussion. Jag anser inte att man måste kunna deklarera, tvätta och kunna räkna ut arean av en kon för att vara mogen. Jag tycker att det handlar om saker som att kunna lära sig sådana nya saker, kunna ta ansvar, kunna vara seriös, tänka ur olika människors synvinklar, vara oegoistisk och vara vänlig och förstående mot andra m.m.



När ska man kunna räknas som mogen? På sin 25-årsdag? När man fyller 40 år? Kanske rentav när man är 95 och ligger på sin dödsbädd? Man lär ju sig heeela livet.

2010-10-05 @ 18:51:36
Postat av: random

omg snälla anna jag är 15 år jag erkänner jag är inte mogen man är inte tillräckligt mogen för att ha barn i det här åldern omg den här lilla flickan här vet inte vad hon håller på med , hon kommer veta det då hennes föreldrar bir trött på henne o den skrikande bebisen o kickar ut henne , det är då hon kommer tänka efter hela sit liv och vad hon kunde ha gjort med den ist för att leka mamma pappa barn . Som alla har säkert märkt den här tjejen har problem i sitt liv och är ensam hon tror lösningen blir en bebis . låt henne leva sitt liv inerst inne vet hon att hon gör fel. alla är inte lika och lever inte lika . Nu är det sent och ångra sig om hon ens gjorde så jag bara säger lycka till med bebisen och ha ett fint liv .

2010-10-16 @ 18:49:31
Postat av: Felicia

Postat av: Ella

Ja att påstå att du som 14 åring skulle vara mogen är skrattretande!



Hej, ja du Ella.. Som säger att man inte är mogen som 14 åring. Inget som hon gjort visar omogenhet & 14 åringar kan vara likna mogna som en vuxen. Har du tänkt på att det ÄVEN finns vuxna som är mer omogna än vad barn är? Alla har en viss barnslighet/omogenhet inom sig. Jag är själv 14 år & min kille tycker jag är väldigt mogen för min ålder, visst jag kan också vara omogen. Men bara för att man är omogen då & då, betyder inte det att man ALDRIG är mogen.



Och Mikaela, jag är glad för din skull. Jag själv längtar tills jag skaffar barn, det verkar så underbart!



Tack för mig. :)

2010-11-24 @ 20:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0