Nu får det räcka!

Helt förståligt att folk i min ålder kommenterar att jag är sjuk i huvudet.
men vuxna? Är inte det ni som ska vara den mognaste av oss?
Ni klagar på mig som om jag inte hade några känslor.
Och att påpeka att jag lägger upp Hello Kitty till min bebis. Det är ju inte så att barnet kommer få en sämre uppväxt för jag klädde den i hello kitty? Folk klär ju sina barn i spöket laban och barba pappa, men nu ska det plötsligt vara fel på hello kitty!
och liksom om jag klär mitt barn i hello kitty, hellre det motivet än inget motiv alls.
Jag bryr mig iallafall! Jag skiter inte i mitt barn! Det är huvudsaken!
Och ni ska klaga på att jag har köpt ROSA kläder, ROSA!
Det är helt normalt med rosa!
Det är som om ni behandlar mig annorluna för att jag är UNG!
Vissa har något emot unga mammor, men okej, var emot det då! men ta inte ut det på mig! Ni har liksom ett behov att lägga upp en kommentar om hur dålig mamma jag kommer bli.
Men vet ni? jag bryr mig inte ett dugg vad ni tycker och tänker om unga mammor, och jag behöver inte försvara mig varje gång ni ska klaga, för det ända som betyder något, är att jag själv vet hur bra mamma jag kommer bli. Och jag bryr mig inte om att jag måste övertala er också att jag kommer bli en bra mamma.

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tror att du missuppfattade mig.



Jag klär själv mina döttrar i rosa Hello Kitty-kläder, det är inte där det sitter. Däremot skriver du om ditt barn som om den vore en sorts accessoar som du kan stoltsera runt med.



Och vad var det för omoget med att uttrycka min åsikt?

2010-08-31 @ 19:13:01
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: liza

jag tror att du kommer att bli en toppen mamma !:)

kram

2010-08-31 @ 19:39:40
URL: http://izapose.blogg.se/
Postat av: sofie

du helt rätt inställning o det är s grymt av dig att va mamma i 14 års åldern. jag kände att jag inte klarade av det o ändå är jag 16 så det är starkt av dig att du behåller ist för att känna sig som en mördare som jag gjorde.. :'( men hoppas ditt barn kommer må bra o är fullt frisk när hon eller han kommer ut :) får man fråga vilken månad du är i ? kram på dig.

2010-08-31 @ 19:39:58
URL: http://sofieschilcher.blogg.se/
Postat av: Anonym

kämpa på bara <3

2010-08-31 @ 20:10:14
Postat av: Anna

Jag tror att du kommer att bli en bra mamma! ^^

Du bryr dig om ditt barn. Du köper kläder och en massa annat! Jag tror nej jag vet att du bryr dig om dit barn! Du pratar om ditt barn med kärlek!

Jag önskar dig och ditt barn all lycka!

Jag tror att du kommer bli en toppen mor till ditt barn! Och om jag skulle få en dotter så skulle jag klä den i Hello Kitty och rosa! Hello Kitty älskar ju en massa barn!

Jag har inget emot tonårsmammor men jag själv är ju tonåring. Fast jag är ju INTE tonårsmamma men ändå. Jag gillar din blogg!

Lyckoönskningar och kramar från mig till dig och din bäbis! ^^

2010-08-31 @ 20:32:53
URL: http://ingridanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror du kommer bli en bra mamma även om du är ung. Du verkar ha allt under kontroll :) skit i dom. Vuxna som tror dom är myckket mognare och bättre mamma! man kan va ung för att vara en bra mamma. Bry dig inte om dom. Du vet vad du vill och jag tycker du gjort rätt :)<3 .. Kan du skriva inlägg i din blogg? har några frågor.

Tar du åt dig av taskiga kommentarer?

Känner du att du kommer bli en bra mamma?

Har du allt under kontroll?

puss ha det bäst

2010-08-31 @ 22:20:18
Postat av: L

jag tror att du tar åt dig mer just för att du är ung mamma ;P de gäller att bara inte bry sig, jag har aldrig kännt mig direkt träffad av kommentarer om att jag är ung mamma trots att jag är det. det bara rinner av mig.. helt ärligt, du visar mer att du är mogen att bli morsa om du inte bryr dig om vad alla andra tycker o tänker heeeela tiden.

2010-08-31 @ 23:17:22
Postat av: Chanel

Bry dig inte om elaka kommentarer! Du blir nog en jättebra mamma :)

2010-09-01 @ 07:02:42
URL: http://chanelmercedes.blogg.se/
Postat av: frikadellen

Jag tycker du verkar extremt mogen. När jag tänker tillbaka på hru ajg själv var som fjortonåring är skillnaderna milsvida! Helt fantastiskt hur du orienterar dig i denna roll som du med extrem hastighet tilldelats dig. Tyvärr finns det människor på nätet som mår dåligt över sina egna liv. Får de för en stund trycka ned någon annan mår de lite bättre. Helst om de får göra det anonymt över nätet. Ta inte åt dig av allt detta utan sup bara åt dig den pepp och det stöd du får. Jag tror att med stöd från omgivningen kommer du klara av denna ovanliga situation mycket väl, och du kommer ta dig ur den med ett rejält lager skinn på näsan.



Stort lycka till!

2010-09-01 @ 12:49:59
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: Mother, Married & Twenty

Det är ganska typiskt unga mammor att tro att varje gång de får ett klagomål oavsett vad det handlar om så är det bara för att de är just en ung mamma. Försök se det från flera perspektiv istället.

2010-09-01 @ 15:17:55
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag tycker du är riktigt stark, önskar dig lycka till!

2010-09-01 @ 15:53:11
URL: http://serpentino.blogg.se/
Postat av: Olivia

Du verkar såå stark och medveten och jag tror att allt kommer att gå toppenbra för dej!

Och jag tycker absolut att man kan ha hello kitty kläder på sina småbarn! Det är faktiskt riktigt gulligt! :)



Kram <3

2010-09-01 @ 16:56:48
URL: http://fotobyolivia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du verkar såå stark och medveten och jag tror att allt kommer att gå toppenbra för dej!

Och jag tycker absolut att man kan ha hello kitty kläder på sina småbarn! Det är faktiskt riktigt gulligt! :)



Kram <3

2010-09-01 @ 17:09:00
Postat av: magda

men vafan! folk tänker ju inte alls ju! Jag tycker du är jättemodig och beundrar dig! du kommer att bli en underbar mamma! Jag älskar hello kitty själv och tycker sakerna du köpt är otroligt söta och en liten kille kan ju ha dem också!

2010-09-01 @ 17:18:01
URL: http://mskrypin.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch vad folk kan vara hemska!



Fattar inte alls varför de skulle va fel med hello Kitty. de finns ju nästan bara de på hm:S



Nej skit i vad folk säger! De verkar ju som folk bara ska klaga för klagandet skull.



Du kommer bli en jättebra mamma!



Kram på dig

2010-09-01 @ 21:41:14
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Emily

Hej hjärtat! Det spelar ingen roll hur gammal man är. Om nån som är 36 och ska få barn, de vet ju lika "lite" som du, så ålder spelar ingen roll. Det handlar inte om åldern. Det handlar om sina egna kunskaper. Jag tror du kommer bli en suverän mamma, du ser ju fram emot det här så mycket! All lycka till er. Kram

2010-09-02 @ 08:23:16
URL: http://agressia.blogg.se/
Postat av: Miaa

Jag klär då min dotter i hello kitty. dom som säger att man är dum i huvudet för det har ju uppenbarligen inte alla hemma. Chockrosa blandat med klarblått är min favorit på kläder till min dotter.



Lycka till i graviditeten.

2010-09-02 @ 19:12:52
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Jo

Hej!

Har precis börja

2010-09-02 @ 20:11:50
Postat av: Anonym

förlåt men du lär ju förstå att du får elaka kommentarer när du är 14 och är gravid. ett tips. blogg fan inte om du inte klarar av kommentarerna

2010-09-03 @ 00:09:15
Postat av: Jozzan♥

Jag tycker att du sjuk modig som faktis vågar blogga om det, gå i stan, skolan och allt annat!

Och att folk klagar på Hello kitty? Pffs.. Idioter ;)

Lycka till! Och jag kommer verkligen följa din blogg, jag är super nyficken på er :)

2010-09-04 @ 13:19:15
URL: http://josefineborup.blogg.se/
Postat av: Anna

jag älskar rosa , min dotter har nästan bara rosa kläder och har haft den sen hon föddes hon har till och med en rosa vagn :D

2010-10-03 @ 01:30:05
URL: http://latinomamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0