Jag fattar inte vad folk tror om mig :S

- ulrika om Vecka 21-22:

Om du nu tycker att man verkligen såg att du var gravid i denna vecka 21-22, ca 1,5 vecka efter du fick reda på det, då borde ju DU ha märkt att du var gravid, eller?

ulrika om Inköpt till Bebisen - Kläder,skor och skallra ::
Oj, du var verkligen snabbt på att inhandla diverse saker till bebisen efter beskedet. Det låter lite fejkat med din historia, överdos, inte vet vad det är för kön m.m. Du visste nog säkert om din graviditet men ville ha en "annorlunda" story kring den för att locka läsare.
Sen är det lite konstigt att du köper en massa massa rosa saker till bebisen, trots att du inte vet vad det är för något. Visst, pojkar kan ha rosa, men jag tror nog inte att du tänker låta sin ev. son ligga i spjälsäng med bara rosa & klä honom i rosa. Inte när han väl har kommit ut.


Svar: Ja jag köpte saker på en gång när min mamma var okej med att jag skulle få en bebis! Jag tog första bussen till centrum och köpte upp hela min månadspeng!
jaha okej, tyck då att det låter fejkat! Är det konstigt eller att jag inte visste att jag var gravid, folk som ska snart föda vet ibland inte heller om det! Jag är 14 år, jag förtränger att jag skulle kunna vara gravid! Specielt när sjuksköterskan säger att jag kan ha svårt att bli gravid i framtiden för min mens hade slutat och hon trodde jag bara hade gått upp i vikt! Såklart om en vuxen som är skolläkare säger att det inte skulle kunna vara att jag är gravid, såklart jag inte tänker på det mer. Dom sa vecka 20 när jag var i malta.
Men när jag kom hem och gjorde ultraljud en vecka efter var det fortfarande vecka 20. så det var vecka 19 jag sa att jag inte hade märkt att jag var gravid. Vecka 22 tyckte jag att jag faktisk började se lite gravid ut. Visst hade jag gått upp tidigare också, men jag tänker på det mer nu "gud vad gravid jag ser ut!"
Och min överdos, vad har du med det att göra? Jag tror du också skulle vara rätt deprimerad om du blev överfallen och ingen verkade bry sig.

Och jag gillar rosa, sängen är rosa, ja vadå? det måste ju passa till mitt rum också!
Och jag kanske har köpt 2 rosa kläder till bebe, men herregud vem kan låta bli, jag säljer väl dom om det blir en pojke!

Men jag tycker mer det här är unisex kläder, har jag inte köpt dom också? :S

BLOGGEN FLYTTAD TILL WWW.MICAHS.SE
Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste bara påpeka ditt sätt att säga att du ska få en bebis, du ska få ett barn, den där bebisen du pratar om kommer inte vara bebis spec länge, den växer snabbt upp till en trotsig liten kis. Jag sitter med facit i hand och tro mig det är inte rosenrött att få barn, var beredd på det. Det känns som i går då min första föddes och idag är han en trotsig 3,5 åring som slåss och skiter fullständigt i vad man säger. Vill inte skrämma dig, trots två envisa barn så ångrar jag inte en sekund att jag valde att behålla, jag var 18 när första föddes. Barn är fantastiskt, men det kommer bli tufft, en bebis är inte att leka med, dom har en egen vilja från dag ett. Så vila ordetligt innan det är dags för när den väl kommer så får du inte en lugn stund :P. Med du verkar ha stöd från din familj och det är jätte bra, ta emot all hjälp du kan få, det gör dig inte till en sämre mamma.

2010-08-27 @ 19:39:30
Postat av: Nadya

Herregud vilken jävla idiot. Liksom sitter och läser din blogg, och tror hon är bäst och kommenterar sånt där jävla bullshit? Haha, whatever, det viktigaste är väl att din familj och dina närmaste vänner tror på dig, och VET att inget är fake? Ohyes, skit i såna där jäääävla bitches. Hihi, nu kommer jag typ hata alla som heter ulrika. ._.

förlåt mich.. men jag har typ tråkigt. därför jag kommenterar lite random. men blev sur på kärringen också så var tvungen att säga nåt ._.

2010-08-27 @ 20:58:06
Postat av: Erica

2010-08-27 @ 21:30:53
Postat av: Erica

Sälj inte de rosa kläderna om det blir en pjke, pojkar kan ha rosa ;) Och om du inte vill visa de rosa ute så ha det som hemmakläder, bebisar kan spy en hel del ;)

2010-08-27 @ 21:32:14
Postat av: Rebecca

Äh, klä barnet i rosa. Vad spelar färgen på kläderna för roll? Bebisen kommer vara så söt ändå ;)



Bara könsfixerade idioter bryr sig om pojkar har på sig rosa...

2010-08-27 @ 21:32:28
Postat av: sara

men hur kunde du själv inte räkna ut att du kanske var gravid om din mens inte kom. du vet ju själv att du haft sex och att det alltid finns en risk, speciellt om man inte använder skydd...

2010-08-27 @ 21:50:34
URL: http://sariie.blogg.se/
Postat av: viktoria

Hej! Tänkte bara säga att jag beundrar dig, lycka till med bebisen! ^^

2010-08-27 @ 21:56:34
URL: http://fnioett.blogg.se/
Postat av: S

BRY DIG INTE om såna där små fittor. Håller med Rebecca, "bara könsfixerade idioter bryr sig om pojkar har på sig rosa"



KRAM

2010-08-27 @ 22:10:08
Postat av: emma

lycka till med barnet, tror du klarar av det fint! :)

2010-08-27 @ 22:56:51
URL: http://emmathomsen.blogg.se/
Postat av: camilla

ja herregud det spelar väl ingen roll om en kille har rosa kläder : )

2010-08-27 @ 23:27:56
Postat av: Emelie

Grattis till barnet. Och jag håller med Rebecca, vem säger att rosa endast är en tjejfärg? stå på dig!

2010-08-27 @ 23:41:01
URL: http://saraelinemelie.blogg.se/
Postat av: Anonym

eller hur, håller med rebecca.



lycka till

2010-08-28 @ 13:09:11
Postat av: Emily

Hej! Bry dig inte om de som är emot dig, så jobbigt det måste kännas när alla bara klagar. Var stark, kram

2010-08-28 @ 15:45:52
URL: http://agressia.blogg.se/
Postat av: Helena

En tjejbekant var på stan med sin pojkbaby som hade en rosa mössa på. En tant stoppade dem å sa oj va söt liten tjej. Mamman till babyn svara då ja, visst är han söt, men han är en KILLE. Tanten fråga varför killen hade rosa mössa, tjejen svarade för att han var bög :D

Babysar skiter i vad dom har för kläder, så länge kläderna är mjuka och inte skaver.

Och det där med att man inte märker att man är gravid, alla märker inte, och jag tror att en 14-åring inte tänker på det som ett alternativ heller. På nåt sätt känner man sig lite som att "det kommer inte att drabba mej" när man är ung.

Sen hade det ju faktiskt kunnat vara så att överfallet och överdosen gjort så att mensen blivit försenad eller helt borta en tid.

Jag var 22 när jag var gravid och jag trodde INTE jag var det förrän jag fick det bekräftat av flera olika läkare. Liksom jag skulle ju inte vara det och det var inte det första jag tänkte på heller när mensen var försenad.

Lycka till!

2010-08-28 @ 20:19:54
URL: http://sumomorsan.blogspot.com
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Haha..sorry att jag skrattar men skrattar åt kommentaren som Helena skrev xD lät lite kul bara :D haha..



Ja vissa i dagens samhälle är könfixerade, rosa ska tjejer bära och blått ska pojkar bära.

Ja då är fan min son en tjej då ^^, han bär alla glada färger även rosa ^^



Måste tipsa dig, ju mer du tar åt dig ju mer så kommer folk åt dig, skit i vad andra tkr och tänker :)

2010-08-29 @ 09:53:11
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Glömde skriva, ta åt dig bara av det postiva som folk säger ^^

2010-08-29 @ 11:34:59
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

asså... varför skulle inte pojkar kunna ha rosa? Varför begränsa barn utifrån deras kön?



Det känns som att du skulle behöva en lektion i genus. Läs gärna det här inlägget:



http://ladydahmer.blogg.se/2010/august/utkast-aug-18-2010.html



Ge ditt barn hundra möjligheter och inte bara en. Pressa inte in honom eller henne i ett trång könsroll utan möjlighet att utveckla sin personlighet och framförallt individualism helt fritt från en massa förväntningar.



Läs gärna mina andra inlägg om genus. Jag tror du skulle kunna lära dig massvis. Välkommen!



mvh

Natta

2010-08-30 @ 17:25:06
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: erica

Hej!

Första gången jag är inne här och är inte alls förvånad att människor i olika åldrar kritiserar dig, men det händer på alla bloggar och försök att inte ta åt dig. Njut nu när du är gravid, köp vilken färg du vill, bebisen dör väl inte för de?

Och förresten så har en bloggerska (http://www.alltforforaldrar.se/happilyeverafter/) alla möjliga färger till sin son ÄVEN rosa.



Så alla som är så negativa lägg ner och låt denna blivande mamma få göra som hon vill, det rör väl ändå inte er? och om ni vill ge tips, ge TIPS inte massa negativa kommentarer..



KRAM ERICA

2010-09-01 @ 13:11:22
URL: http://ericaskrypin.blogspot.com
Postat av: Sandra

HAHAHAHA!!! Jag visste inte heller vad mina hade för kön, men dom är nog fejkade dom med. Och syrran gjorde köns ul och dom sa pöjk, syrran köpte blått jävla och ut ploppa denize. Haha.. Lilla Ulrika.. Livet är bra svårt ibland va? Jobbigt att skaffa ett eget liv?

2010-09-27 @ 20:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0